Jak na evidenci klientů v CRM pro finanční poradce

 
Aby vám RAYNET jako finančnímu poradci usnadnil práci, musíte ho správně používat. Podíváme se na to, jak evidovat klienty a obchodní případy v CRM, abyste ze systému vytřískali maximum. Berte to jako inspiraci, jak si RAYNET CRM vyladit přesně podle sebe a svých potřeb.

Klienti a jejich vazby

Jako finančního poradce vás zajímají:

  • klienti, jejich vazby na další klienty,
  • vše, co jste s nimi probírali v minulosti
  • a co aktuálně řešíte.

V RAYNET CRM máte dvě možnosti, jak klienty evidovat:

1) Osoba jako Klient

Konkrétního člověka založíte v CRM jako Klienta. Přidejte parametr Fyzická osoba. Díky tomu se klienti budou řadit podle příjmení a databáze bude přehlednější.

Abyste mohli vytvořit vazby mezi klienty, zapněte si v RAYNETu modul Vazby mezi klienty. V profilu klienta pak kliknutím na Propojit na jiného klienta přidáte vazby na další zákazníky

Názvosloví vychází z firemního prostředí, takže klient se stane mateřskou společností. Pokud k němu doplníte manželku, syna nebo dceru, budou kontakty označené jako dceřiné společnosti.

Na kartě klienta (mateřské společnosti) poté uvidíte obraty a rozjednané obchody celé skupiny (všech klientů, se kterými je propojen).

 

2) Rodina jako Klient

V CRM jako Klienta založíte celou firmu nebo rodinu. Kliknutím na Přidat kontaktní osoby zadáte všechny členy rodiny, kteří jsou vašimi klienty.

Člověka, se kterým komunikujete nejčastěji, si označíte jako Klíčovou osobu. Na kartě klienta se vám pak bude v seznamu osob zobrazovat na prvním místě.

Pokud máte klienta bez vazeb na rodinu či firmu, založte jej v RAYNETu jako Klienta a rovnou i jako kontaktní osobu. Tím ho dostanete do stejné databáze, kde máte i další Klienty-rodiny.

V praxi se vám může stát, že se vazby u některé kontaktní osoby změní. Typicky pokud se ženy vdají nebo děti osamostatní. Jednoduše jim v RAYNETu změníte vazbu na novou rodinu. Původní vazba ale zůstane zaznamenaná v historii konkrétní osoby, abyste neztratili přehled.

 

Karta klienta a volitelná pole

Na kartě klienta evidujete všechny důležité informace o klientovi, například adresy, kontakty či dokumenty.

Přidat můžete také volitelná pole pro všechny doplňující údaje, které se vám mohou v budoucnu hodit. Uvedete si sem vše od rodného čísla klienta přes produkty, o které má zájem, až po jeho koníčky. Kartu si zkrátka vyladíte, jak potřebujete.

Volitelná pole v RAYNET CRM

Obchodní případy pro přehled o rozjednaných obchodech

Obchodní případy slouží k zaznamenávání všeho, co s klientem řešíte a za kolik peněz.

Pro každou novou zakázku založíte obchodní případ. Pokud tedy s klientem řešíte hypotéku na dům a leasing na auto, jsou to dva obchodní případy.

Všechny obchodní případy přehledně vidíte na obchodní nástěnce. Jednotlivé sloupce si upravte tak, aby odpovídaly vašemu obchodnímu procesu. Na první pohled tak uvidíte, v jaké fázi se který obchodní případ nachází, co je v běhu, co stagnuje a kolik peněz je ve hře.

 

Volitelná pole u obchodních případů

Stejně jako na kartě klienta si zaškrtněte volitelná pole, která chcete u obchodních případů zobrazovat. Zapisujte si do nich všechny detaily, které se vám mohou mohou hodit.

U každého obchodního případu si pak snadno připomenete, co jste probírali na schůzce, po telefonu či mailem, jaké dokumenty jste si s klientem poslali a kdy jste byli naposledy v kontaktu.

Kalendář, který vám vše připomene

CRM vám včas připomene například blížící se konec smlouvy, kterou je potřeba s klientem prodloužit. Stačí při uzavírání smlouvy nastavit v kalendáři úkol připomenout se klientovi.

V kalendáři si také plánujete hovory, e-maily, zadáváte schůzky. Jednotlivé úkoly můžete barevně rozlišovat, abyste na první pohled viděli, co vás daný den čeká.

 

Všechny úkoly v kalendáři se navíc propojí s klientem, takže je uvidíte u něj v historii.

 

Nyní už víte vše, co potřebujete k tomu, aby se RAYNET CRM stalo vaším nejdůležitějším pomocníkem. Pokud budete poctivě evidovat údaje, systém se vám odvděčí perfektním pořádkem a přehledem. Vše důležité CRM pohlídá za vás.