V CRM máte všechny informace o klientech i leadech, které můžete využít pro tvorbu skvělých kampaní. Zpětně také v jednom systému vidíte jejich úspěšnost a příště je můžete ještě víc vytunit. CRM je mocný nástroj nejen pro obchod, ale i reklamní kampaně.
Přečtěte si, jak CRM v marketingu využijete:
Vytvářejte personalizovaný obsah na míru
Když znáte své publikum, můžete mu naservírovat to, po čem touží. Využijte data z CRM a postavte jim obsah z toho, co klienty zajímá. Přesně zacílené kampaně jsou efektivnější a přinesou vám lepší výsledky. Navíc jimi upevníte vztah se svými zákazníky, kteří vnímají, že je znáte a neposíláte jim zbytečnosti.
Ve výsledcích kampaní v CRM uvidíte také, co příště dělat lépe. Nebo čím zaujmete nové leady, ze kterých se mohou stát noví zákazníci – díky spolupráci marketérů a obchodníků.
O generování leadů a jejich posouvání prodejním trychtýřem jsme psali tady.
Segmentujte publikum do skupin
Pořádat plošné kobercové nálety na všechny klienty se nevyplácí. Různí lidé mají různé potřeby a nachází se v různých fázích prodejního cyklu. Ano, některé zprávou oslovíte, ale ostatní ji hodí do koše spolu se všemi dalšími, které jim od vás připlují.
Proto je důležitá segmentace. V CRM je to snadné – díky všem datům vám stačí vyfiltrovat třeba kontakty, se kterými jste tento rok obchodovali, ale poslední měsíc s nimi nebyli v kontaktu. Během minutky máte připravenou databázi, na kterou pošlete personalizovanou nabídku.
CRM a e-mailing
Data v CRM neslouží jen k vytváření databáze. Systém snadno napojíte na e-mailingový nástroj a celou rozesílku si ještě víc usnadníte. Vyfiltrované kontakty kliknutím na tlačítko exportujete přímo do nástroje pro rozesílky a máte hotovo. Kampaň během chvilky letí k těm lidem, které může zaujmout.
Kontakty máte neustále aktuální. Nemusíte se bát, že do databáze zapomenete někoho přidat. Vždy píšete všem, koho si z CRM vyberete – včetně kontaktů, které do něj přibyly třeba včera.
Důvody, proč propojit CRM s e-mailem, jsme sepsali v samostatném článku.
Zautomatizujte marketingové procesy a usnadněte si práci
CRM kromě rozesílkového nástroje propojíte s dalšími systémy a automatizujete rutinní práci. Například po integraci s automatizační platformou Make si vytvoříte scénáře v logice „Když se něco stane, tak něco udělej“.
Nejen že nemusíte neustále exportovat a importovat kontakty mezi CRM a e-mailem. Nastavíte si, že různé aktivity v CRM spouští různé kampaně a sekvence mailů. Nic neděláte ručně a máte jistotu, že se všechny důležité zprávy dostanou, kam mají.
Historii komunikace navíc vidí všichni v týmu. Obchodník třeba ví, která kampaň na klienta šla a na co může navázat při schůzce.
Měřte úspěšnost kampaní a výkonnost marketingu
Nejen že díky CRM připravíte skvělou kampaň, snadněji ji také vyhodnotíte. Jakmile se kontakt dostane do vašeho CRM, už o něm máte přehled až do konce obchodního vztahu. To znamená, že o každém víte, kdy a odkud jste jej získali – a že třeba až rok po prvním kontaktu v návaznosti na reklamní kampaň u vás opravdu nakoupil. Bez CRM už byste kontakt ztratili ze zřetele a nevzpomněli si, co ho k vám přivedlo.
Jasně, vyhodnocení umí e-mailingové nástroje samy o sobě. Ale pokud se data přenesou do CRM, jste ještě o krok napřed. Vidíte nejen úspěšnost marketingu, ale i reálný dopad na obchod.
Víte, jak který klient na zprávu zaregoval, jestli si ji vůbec otevřel, nebo dokonce poptal nabízené zboží či služby. Vyčíslíte hodnotu e-mailingu pro obchod a budoucí reklamy podle dat můžete dál vylepšovat.
Naboostujte i svůj marketing díky RAYNET CRM
Ze spolupráce obchodu s marketingem můžete jen získat. Konkrétně:
- lepší přehled o leadech a klientech, takže lépe chápete jejich chování a připravujete jim kampaně na míru,
- tím zlepšíte komunikaci a upevníte s nimi vztahy,
- také lépe zvládnete odpovídat na jejich potřeby,
- takže zvýšíte loajalitu zákazníků
- a navíc získáte další cenná data a uvidíte, do čeho se vyplatí investovat.
Máte CRM napěchované daty, ale používáte ho zatím jen pro obchod? Nechte do něj vstoupit i marketing. A pokud CRM ještě nemáte vůbec, vyzkoušejte RAYNET na 30 dní zdarma a bez závazků – i když si myslíme, že si systém zamilujete.