Jak vybudovat skvělou databázi kontaktů

 
V RAYNETím adresáři jsou klientská data přehledně na jednom místě, dostupné odkudkoliv a okamžitě ukazují, co už máte s každým zákazníkem za sebou. Pojďte se podívat, jak takovou databázi vybudovat a jak z ní dostat maximum.

Vytvořte si v RAYNETu vlastní evidenční pole

Pokud vám k evidování dat o klientech nestačí přednastavená pole, vytvořte si svá vlastní. Přidávat je můžete ke všem typům záznamů a je na vás, jakou budou mít podobu. Může to být textové pole, roletka, zatržítko a další. Pole si vytvoříte v Nastavení - Rozšíření - Vytváření volitelných polí. Podrobný návod najdete zde, nebo mrkněte na krátkou videoverzi tady ⇩

 

Kontakty dostanete do RAYNETu pomocí Importních šablon

Pokud chcete do RAYNETu nalít více zákazníků najednou, využijte k tomu jednu z importních šablon, které najdete v Nastavení. Importní šablony slouží k přenesení Leadů, Klientů, Kontaktních osob nebo Produktů do RAYNETu. Kompletní návod najdete tady nebo zkuste videoverzi níže ⇩

 

Máte-li více dat, než jste schopni sami naimportovat, ozvěte se nám na podpora@raynet.cz . I s monstr importem umíme pomoct.

Klienty můžete chytře kategorizovat

Všechny své kontakty si můžete v RAYNET kategorizovat přesně podle svých potřeb a představ. Využít pro to můžete tři druhy polí:

  • Kategorie
  • Štítky
  • Vlastní pole

Kategorie jsou pro zákadní roztřídění klientů jasná první volba. Každé kategorii, kterou si nadefinujete, totiž můžete přiřadit nejen název, ale i barvu. V seznamovém pohledu tak na první pohled vidíte, do jaké skupiny klient patří. Nastavení kategorií je přitom extrémně jednoduché. Mrkněte na rychlý videonávod tady ⇩

 

Štítky mají tu výhodu, že jich ke každému klientovi můžete přidělit libovolné množství. Nejčastěji se používají k označení toho, že klient splňuje nějakou vlastnost, se kterou v obchodě pracujete. Například, že je "VIP", cítíe u něj "VELKÝ POTENCIÁL RŮSTU", byť zrovna probíhá "OBMĚNA MANAGEMENTU". Možnost přidávat štítky najdete ve všech typech záznamů v levém dolním rohu.

 

Podle štítků, kategorií a dalších polí pak můžete své kontakty a klienty jednoduše filtrovat a vyhledávat. Cílem dobře zavedeného CRM je umět všechno podstatné najít a zobrazit na pár kliknutí. A když je potřeba vyzobnout něco speciálního, pomůže vám pokročilé filtrování.

Pokročilé filtrování

V RAYNETu jsou všechna data na jednom místě a navíc vzájemně logicky provázaná. Díky tomu v nich můžete snadno vyhledávat nebo je filtrovat podle nejrůznějších kritérií i chytrých parametrů. Třeba podle toho:

  • za kolik jste jim již prodali své zboží/služby,
  • jak jste na ně narazili,
  • který obchodník s nimi jedná,
  • kde sídlí,
  • a desítek dalších možností filtrování.

V listu kliknete na tlačítko Pokročilý filtr a vyberte si z nabízených možností. Filtrování, které budete používat často, si rovnou uložte. Mezi jednotlivými filtry pak můžete přepínat jedním kliknutím. Mrkněte, jak na to ve videu.

 

Seznam klientů, který vám CRM vyfiltruje, si poté můžete třeba vyexportovat do excelové tabulky. Síly pokročilého filtrování můžete použít mimo jiné i pro přesnější zacílení svých marketingových kampaní. A třeba k tomu využít i integraci s některou z email-marketingových služeb.

Přílohy

Ke každému klientovi (ale i obchodnímu případu nebo schůzce) můžete nahrávat přílohy (soubory z vašeho počítače, nebo odkazy na online soubory, Google dokumenty apod.). S pomocí mobilní verze můžete do příloh přidávat i fotky a zvukové nahrávky. Třeba si vyfotit popsaný flipchart a na dvě klepnutí si ho přidat k zápisu z jednání. Jak na to najdete tady.

Podrobný návod, jak pracovat s různými typy příloh najdete v samostatném článku.

 

(Maximální velikost jedné přílohy je 50 MB a velikost vašeho úložiště je 1 TB, takže ho nemusíte šetřit).

A jak je to s GDPR?

V RAYNETu můžete všechny kontakty uchovávat v souladu s GDPR. V sekci rozšíření najdete samostatný GDPR modul, který vám s hlídáním osobních a citlivých údajů pomůže. Po nastavení vás upozorní na všechny evidované údaje, ke kterým potřebujete právní titul, a umožní vám také údaje anonymizovat.

Podrobný návod, jak na GDPR v RAYNETu najdete v samostatném videu a článku.