Kerosin: RAYNET je top, co v Česku máme

Kerosin: RAYNET je top, co v Česku máme
K řízení obchodních případů v KEROSIN dlouho využívali excelovské tabulky. S postupným rozvojem se ale začaly projevovat různé nedostatky takového řešení. Šéf firmy Lukáš Vaňkát se proto rozhodl vyhledat CRM, které jemu i kolegům poskytne větší přehled nad klientskými daty a usnadní sledování vývoje jednotlivých zakázek.

Firma KEROSIN má za sebou tisíce instalací solárních panelů. Fotovoltaice a energetice se tým kolem Lukáše Vaňkáta věnuje už řadu let. Pro klienty napříč celou republikou řeší malé i velké projekty.

Co se dozvíte?

  1. Kde byly hlavní nedostatky předchozího řešení
  2. Jaký impuls dovedl Kerosin k vyhledání CRM
  3. Co vnímá šéf firmy jako největší přínos

Excel vs. RAYNET

Než se v Kerosin začali poohlížet po CRM, používali ke správě obchodních případů v oblasti fotovoltaiky excelovskou tabulku. Jak říká jednatel firmy Lukáš Vaňkát, v úvodní fázi tento nástroj vyhovoval a nabízel dostatečný přehled.

„Neprodáváme košile, ale zakázky v elektroinstalacích, které mohou trvat rok nebo dva. V excelovské tabulce jsem si dokázal udělat fakturaci a rozplánovat ji podle měsíců – dokázal jsem díky tomu říct, kolik bude ten daný měsíc zisk a jestli nám stačí na uživení zaměstnanců. Byla to opravdu sofistikovaná tabulka a řekl bych, že takto podrobně to potřebují řešit všechny firmy, které působí ve stavebnictví.“

S rozvojem a zapojením nových kolegů se ale začaly projevovat dílčí nedostatky podobného řešení. Jedním z nich byl pro Lukáše samotný přístup k datům. S tabulkami pracovalo postupně stále více lidí, ale ne každý je zvládal používat na podobné úrovni. Hrozilo tak, že dojde k přepsání důležitých údajů nebo nechtěné změně formátování. 

„Několik hodin týdně jsem pak vždy strávil tím, že jsem opravoval data po někom, kdo je chybně zadal nebo nevěděl, jak to udělat a tak zničil připravené vzorečky.“

Tip > Naše CRM je skvěle přizpůsobené také potřebám fotovoltaických firem. Vaši práci usnadní například volitelná pole, generování specifických dokumentů i online podepisování. RAYNET si můžete vyzkoušet na 30 dnů zdarma a se všemi funkcemi.

3 problémy, které mělo CRM vyřešit

Možnost nastavení bezpečnostních úrovní
Snadnější generování přehledných reportů
Integrace s nástroji třetích stran

3 zásadní požadavky na nové CRM

100% kompatibilita s českými zákony
Rychlá zákaznická podpora
Cenově dostupné řešení

Všechny cesty vedou k RAYNETu

O RAYNETU věděl Lukáš Vaňkát od chvíle, kdy společnost zabývající se fotovoltaikou před několika lety zakládal. S pořízením CRM ale čekal mj. na moment, kdy ve společnosti bude více obchodníků, pro které je podobný systém pro řízení obchodních případů zásadní: „Jakmile u nás byli tři obchodníci, bylo mi jasné, že s tím musíme něco udělat.“

Další impulsy pak přicházely přes systémy třetích stran, mezi nimi i skrze jednoho z našich integračních partnerů, českou aplikaci na projektové řízení Freelo.  

„Používáme aplikaci, která počítá cenové nabídky na fotovoltaiky pro rodinné domy, a zjistil jsem, že jde spárovat. Když jsme si potom kupovali nástroj, který umí plánovat instalace, i tam nám řekli, že jsou na vás zvyklí. Bylo vidět, že všechny cesty vedou k RAYNETu.“

Šéfovi firmy, který měl výběr CRM na starost, se dle vlastních slov řešení od začátku líbilo i po grafické stránce a jiné varianty tak ani nezkoušel. Rovnou pořídil ostrou verzi RAYNETu a spolu s kolegy postupně nahrál do systému všechna data. Ve firmě si totiž zakládají na statistice a proto chtěli mít co nejdříve vše připravené.

„Perfektní jsou i vaše texty na webu. Myslím, že to je top, co v Česku vůbec máme. A líbilo se mi, že je RAYNET česká firma. Proč si kupovat nástroj ze zahraničí, když to umí Češi.“

Tip > Integrace zvládá RAYNET bez problému. Od Google služeb po sklady vašeho e-shopu. Věnovali jsme jim vlastní stránku.

Integrace

Na jedno kliknutí

Zavedení CRM dle Lukáše Vaňkáta změnilo způsob práce ve firmě. RAYNET dnes v KEROSIN řeší v podstatě celý obchodní proces.

Z vedoucí pozice pak jako jeden ze stěžejních benefitů CRM vnímá rychlý přehled měsíčního výkonu všech obchodníků. Umožňuje mu totiž prakticky na jedno kliknutí zjistit, kdo uzavřel kolik smluv a v jakém stavu jednotlivé objednávky jsou. 

Lukáš zároveň oceňuje RAYNETí mobilní aplikaci, díky které může sledovat informace a kontaktovat zákazníky snadno i mimo kancelář. Líbí se mu rovněž celková přístupnost systému nebo kalendář, do kterého vkládají úkoly a zpětná volání:

„RAYNET má proti excelovské tabulce samé výhody. Využívám možná jen 10 % možností nástroje a stejně intuitivně vím, kam kliknout. Je to fakt suprově vymyšlené. Na systému je vidět, že jste už mluvili s hodně zákazníky a uzpůsobili ho podle jejich potřeb. Tak, jak je dnes, mi naprosto vyhovuje.“

Díky RAYNETu teď v KEROSIN:

  • Získali přístupný systém pro efektivní správu firemních dat.
  • Vedení firmy může snadno sledovat vývoj jednotlivých zakázek.
  • Na základě reálných čísel se mohou lépe rozhodovat o dalších krocích.