30+ užitečných nástrojů pro obchodníky

30+ užitečných nástrojů pro obchodníky

Kolik času trávíte domlouváním schůzek, odepisováním na e-maily nebo plánováním a rozdělováním práce v obchodním týmu? Výrazně vám ho zkrátí používání nástrojů pro obchodníky. Umožňují efektivní generování leadů a jejich zobchodování, organizování práce, plánování schůzek, jednodušší komunikaci a budování vztahu s klienty. Přečtěte si, které nástroje vám usnadní práci.

1. Plánování a projektové řízení

Nástroje vám pomohou rozdělovat úkoly a zaznamenávat vývoj projektů. Díky tomu zautomatizujete proces vedení projektů a usnadníte komunikaci v týmu i plánování práce. 

Projekty vám pomohou řídit a úkoly plánovat třeba:

  • Freelo,
  • Asana,
  • Trello,
  • Basecamp.

2. Zaznamenávání času pro zvýšení produktivity

Abyste měli přehled o tom, kolik hodin na jednotlivých úkolech vy a vaši kolegové strávíte, používejte nástroje pro trackování času. Některé nástroje pro obchodníky také omezují vyrušování – blokují různé aplikace, abyste se mohli lépe soustředit na práci a neodbíhali myšlenkami jinam.

Mezi nástroje pro obchodníky umožňující zaznamenávání odpracovaného času patří:

  • Toggl,
  • Everhour,
  • RescueTime,
  • Monday,
  • Freedom.

3. Generování leadů a získávání informací o klientech

Získávání klientů bývá nejsložitější částí obchodního procesu. Usnadní vám ho nástroje pro obchodníky, které hledají a sbírají data o nových leadech, řadí je do databáze a nemusíte tak data zpracovávat ručně. Čas můžete věnovat nabírání dalších leadů a uzavírání nových obchodů.

Pro hledání nových zákazníků použijte například:

  • CRIBIS,
  • Merk.cz,
  • Leady.cz,
  • Rejstříky.info,
  • LinkedIn Sales Navigator,
  • LeadGenius.

4. Komunikace s klienty i v týmu

Telefon a e-mail používá každý. Spolupráci na projektech vám ale urychlí online cally a meetingy s kolegy, automatické posílání mailů zase ulehčí komunikaci s klienty.

Využijte k tomu nástroje jako třeba:

  • SmartEmailing,
  • Quanda,
  • Mailchimp,
  • Ecomail,
  • Slack,
  • Zoom,
  • Microsoft Teams.

5. Uzavírání obchodů

Po uzavření obchodu přichází na řadu podepisování a výměna smluv. Zjednodušte si i tuhle část prodeje a využijte elektronické podpisy, díky kterým už nemusíte dokumenty tisknout, ručně podepisovat, skenovat a odesílat.

E-podpisy umí například:

  • Adobe Sign,
  • DocuSign,
  • signNow,
  • Secured Signing,
  • RAYNET CRM.

6. Fakturace a vedení účetnictví

Jakmile je smlouva podepsaná, zbývá už jen dodat produkty a vystavit faktury. I s tím vám pomohou nástroje pro obchodníky. Kromě fakturace a vedení účetnictví s nimi budete mít okamžitý přehled o aktuálních příjmech a nákladech, abyste viděli, jak si vaše obchody stojí.

Vyzkoušejte například:

  • iDoklad,
  • Money S3,
  • ABRA Flexi,
  • ekonomický systém POHODA,
  • UOL,
  • Fakturoid,
  • Premier.

7. Řízení vztahů se zákazníky

Abyste měli všechna data o obchodech, informace a kontakty na klienty pohromadě, využívejte CRM. Přehledně uvidíte, v jaké fázi se obchod nachází a jakými milníky ještě musíte projít, abyste klienta zdárně zobchodovali.

Vyzkoušejte naše RAYNET CRM, se kterým můžete ostatní nástroje pro obchodníky propojit a využívat vše na jednom místě.