5 důvodů, proč je dobré používat CRM

5 důvodů, proč je dobré používat CRM
Možná máte celý obchod pod kontrolou a vše šlape jako hodinky. ⌚ Ale možná jen do chvíle, než vám odejde klíčový obchodník. Nebo do doby, než se začnete ztrácet v přibývajících zakázkách.

Přesně to jsou situace, kdy budete za CRM fakt rádi. Specialista na efektivitu, technologie a nástroje Adam Bárta vás o tom přesvědčí.

1️⃣. Neztratíte informace ani po odchodu obchodníka

Co se stane, když vám z týmu vypadne jeden z obchodníků? Možná vůbec nic, protože si všechny informace napříč týmem sdílíte. Ale ruku na srdce – neodejdou s kolegou i některé kontakty, nabídky, informace a detaily vztahu, který se svými klienty roky budoval?

Protože přesně s tímhle se Adam stále setkává. A firmy pak řeší, co s tím – některé informace možná dohledají v mailech, poznámkách a tabulkách. Většina ale mizí v nenávratnu.

Poučení? Řešte to dřív, než se do takové situace dostanete. Jak na to, radí Adam ve videu:
 

2️⃣. Budete mít přehled nad obchodem

Představte si, že máte spoustu rozjetých obchodů, obchodníci chodí ze schůzky na schůzku. Každý klientovi něco slíbí, rozešlou se nabídky, chodí na ně odpovědi. A vy pomalu ztrácíte přehled. Nevíte, co jste komu nabídli, na co který zákazník čeká, jaké zakázky se rozjíždí a jak se vám celkově daří.

Podívejte se, kam takový chaos spěje a jak z toho ven. Ať se nemusíte spoléhat na to, co vám kolegové řeknou, ale na první pohled jste sami viděli, co se děje.
 

<

3️⃣. Nastartuje vám byznys a nezpomalí vás

Možná právě rozjíždíte podnikání a říkáte si, že na těch pár klientů a zakázek stačí tabulka v Excelu. Chcete ale zůstat u pár klientů, nebo jich bude přibývat? Pokud plánujete růst, Excel vám nepomůže.

Čím víc informací, tím dřív se v nich začnete ztrácet. Které údaje jsou aktuální, zda máte pohromadě všechna data, jestli všichni v týmu mají stejné informace. Pokud se nechcete topit v tabulkách, vše dělat ručně a pořád dokola přepisovat, pak oceníte CRMko – i v začátku podnikání.
 

<

4️⃣. Ušetří vám hodiny práce díky automatizaci

Kolik času věnujete přepisování poptávek? Pojďme si to spočítat – každý týden vám přijde pár e-mailů, někdo vám zavolá, další vyplní formulář na webu. Všechno to musíte ručně přepsat a zadat projekt někomu v týmu. Nekonečný kolotoč, který na první pohled vypadá na pár minut denně – ve skutečnosti se v něm vozíte hodiny týdně, desítky hodin měsíčně.

Pokud používáte CRM, vyřeší to za vás jednoduchá automatizace. Podívejte se na video, zbavte se zbytečné rutiny a začněte věnovat čas tomu, co vám reálně vydělává peníze.
 

5️⃣. Nikdy na nezapomenete na follow-up

Obchod není o tom, že pošlete nabídku a pak s rukama v klíně čekáte, co na to klient. Je to vztah, na kterém musíte pracovat. Třeba se klientovi v pravý čas připomenout. Jen si spočítejte, kolik příležitostí vám uteklo, protože jste se neozvali a někdo jiný vás předběhl. Každý follow-up, který zapomenete, je příležitost, kterou odevzdáváte konkurenci.

Abyste už na žádný follow-up nezapomněli a taky je nemuseli psát pořád dokola, využijte CRM. Víc u Adama ve videu.
 

Podívejte se, jak jsme v HESTI zpřehlednili celý obchod

💁🏻 Vyzkoušejte si CRM nanečisto

Na videu to všechno vypadá skvěle, v reálu ještě líp. Abyste si byli jistí, můžete si Raynet CRM vyzkoušet na 30 dní zdarma a bez vyplnění čísla karty. 

Vyzkoušet CRM