Přesně to jsou situace, kdy budete za CRM fakt rádi. Specialista na efektivitu, technologie a nástroje Adam Bárta vás o tom přesvědčí.
1️⃣. Neztratíte informace ani po odchodu obchodníka
Co se stane, když vám z týmu vypadne jeden z obchodníků? Možná vůbec nic, protože si všechny informace napříč týmem sdílíte. Ale ruku na srdce – neodejdou s kolegou i některé kontakty, nabídky, informace a detaily vztahu, který se svými klienty roky budoval?
Protože přesně s tímhle se Adam stále setkává. A firmy pak řeší, co s tím – některé informace možná dohledají v mailech, poznámkách a tabulkách. Většina ale mizí v nenávratnu.
Poučení? Řešte to dřív, než se do takové situace dostanete. Jak na to, radí Adam ve videu:
2️⃣. Budete mít přehled nad obchodem
Představte si, že máte spoustu rozjetých obchodů, obchodníci chodí ze schůzky na schůzku. Každý klientovi něco slíbí, rozešlou se nabídky, chodí na ně odpovědi. A vy pomalu ztrácíte přehled. Nevíte, co jste komu nabídli, na co který zákazník čeká, jaké zakázky se rozjíždí a jak se vám celkově daří.
Podívejte se, kam takový chaos spěje a jak z toho ven. Ať se nemusíte spoléhat na to, co vám kolegové řeknou, ale na první pohled jste sami viděli, co se děje.
3️⃣. Nastartuje vám byznys a nezpomalí vás
Možná právě rozjíždíte podnikání a říkáte si, že na těch pár klientů a zakázek stačí tabulka v Excelu. Chcete ale zůstat u pár klientů, nebo jich bude přibývat? Pokud plánujete růst, Excel vám nepomůže.
Čím víc informací, tím dřív se v nich začnete ztrácet. Které údaje jsou aktuální, zda máte pohromadě všechna data, jestli všichni v týmu mají stejné informace. Pokud se nechcete topit v tabulkách, vše dělat ručně a pořád dokola přepisovat, pak oceníte CRMko – i v začátku podnikání.
4️⃣. Ušetří vám hodiny práce díky automatizaci
Kolik času věnujete přepisování poptávek? Pojďme si to spočítat – každý týden vám přijde pár e-mailů, někdo vám zavolá, další vyplní formulář na webu. Všechno to musíte ručně přepsat a zadat projekt někomu v týmu. Nekonečný kolotoč, který na první pohled vypadá na pár minut denně – ve skutečnosti se v něm vozíte hodiny týdně, desítky hodin měsíčně.
Pokud používáte CRM, vyřeší to za vás jednoduchá automatizace. Podívejte se na video, zbavte se zbytečné rutiny a začněte věnovat čas tomu, co vám reálně vydělává peníze.
5️⃣. Nikdy na nezapomenete na follow-up
Obchod není o tom, že pošlete nabídku a pak s rukama v klíně čekáte, co na to klient. Je to vztah, na kterém musíte pracovat. Třeba se klientovi v pravý čas připomenout. Jen si spočítejte, kolik příležitostí vám uteklo, protože jste se neozvali a někdo jiný vás předběhl. Každý follow-up, který zapomenete, je příležitost, kterou odevzdáváte konkurenci.
Abyste už na žádný follow-up nezapomněli a taky je nemuseli psát pořád dokola, využijte CRM. Víc u Adama ve videu.
Podívejte se, jak jsme v HESTI zpřehlednili celý obchod
💁🏻 Vyzkoušejte si CRM nanečisto
Na videu to všechno vypadá skvěle, v reálu ještě líp. Abyste si byli jistí, můžete si Raynet CRM vyzkoušet na 30 dní zdarma a bez vyplnění čísla karty.