Co mít v prodeji pod kontrolou?

 
Obchodní výsledky ovlivníte jen do určité míry. Proto má pro vás Michal jedno závěrečné poselství.

Jeden můj známý, Vojta Roček, napsal před několika lety článek: “Řešíš blbosti, protože čteš blbosti”, jinak ten název byl trošku ostřejší a sprostější, najdete ho pod tady tím videem.

Hlavní myšlenka toho článku byla v tom, že Vojta psal, že poměrně dost času věnujeme věcem, které můžeme pouze akceptovat, ale nemůžeme ovlivnit,  politiku, ekonomiku, vztahy na pracovišti a co se děje na Facebooku. Zároveň máme nějaký vnitřní kruh věcí, které můžeme ovlivnit a kontrolovat náš pracovní rozvoj, vzdělání, životní styl a vztahy. A tady těm věcem nevěnujeme tolik času. 

Ta hlavní myšlenka toho článku byla v tom, že když snížíme množství času, které věnujeme tomu vnějšímu kruhu a rozšíříme množství času, které investujeme do toho vnitřního kruhu, tak se nám zvýší naše spokojenost, protože se víc zaměříme na věci, které můžeme ovlivnit a kontrolovat. 

A podobné si myslím, že je to v obchodě. Často slýchám obchodníky, jak si stěžují na to, že je pro ně těžké splnit obchodní plán, že ekonomika se nevyvíjí pozitivně, že je špatné CRMko, že je špatná spolupráce s marketingem atd. A vlastně si hodně stěžují a věnují pozornost věcem, které musí akceptovat, ale nemůžou je bohužel ovlivnit. 

Takže to, co je důležité v obchodu, uvědomit si to, že kontrolovat a ovlivnit můžu pouze aktivitu, vlastní postoj a dovednosti a spoustu věcí okolo musím pouze akceptovat, ale bohužel nemá smysl s nimi ztrácet čas a věnovat jim tolik pozornosti.