Nebudeme chodit kolem horké kaše. Až si přečtete důvody, proč byste měli mít CRM s e-mailingovým nástrojem propojené, budete se možná divit, že jste to neudělali už včera. Připraveni? Tak tady jsou:
1. Už žádné kopírování kontaktů mezi nástroji
Připravujete mailingovou kampaň a potřebujete obepsat vybrané kontakty včetně těch, které vám do databáze přibyly teprve nedávno.
Jasně, můžete si kontakty nebo jejich skupiny exportovat z CRM a vkládat je ke kampani ručně. Nebo si můžete nástroje propojit. Kontakty se mezi CRM a e-mailovými nástroji automaticky synchronizují, a to včetně štítků či kategorií, které jim v CRM dáváte.
Příprava perfektně zacílené kampaně se usnadní a zkrátí klidně o desítky minut.
2. Všechny e-maily na jednom místě
Při oboustranném propojení se vám odeslané e-maily zobrazí u jednotlivých klientů a v historii obchodních případů. A to včetně příloh, které jste poslali.
U všech kontaktů v CRM tak uvidíte:
- jakou kampaň jste mu posílali,
- zda a na co reagoval,
- jestli na základě kampaně poptal nabízené služby,
- nebo jestli se z odběru zpráv odhlásil.
Takto vypadá detail e-mailové kapaně například v RAYNET CRM.
3. Sladěná spolupráce týmu
Celou historii komunikace uvidí i další lidé v týmu. Všichni tak mají přehled o tom, co se s klientem aktuálně řeší nebo řešilo – jaká kampaň u něj měla úspěch nebo jak reagoval na poslední e-mail.
To vám usnadní třeba předávání leadů kolegům a jejich posouvání v prodejním trychtýři. Roste efektivita sdílení informací v týmu a také úspěšnost obchodu.
4. Relevantní zprávy vzbuzují u klientů důvěru
Dostávat jen ty maily, které jsou pro mě důležité, a nabídky, které odpovídají mým potřebám – to je sen každého zákazníka. Pokud svým klientům budete posílat jen relevantní e-maily, budujete si s nimi dobrý vztah a důvěru.
Tohle přesně zmáknete po propojení CRM s nástrojem pro hromadný mailing. Data o klientech už máte a díky mailingovému nástroji i přesně víte, na co v e-mailu klikají. Když se všechny informace propojí, jednoduše vyberete ty klienty, které by mohla oslovit aktuální nabídka.
Například firma, která se zabývá návrhy a realizacemi zahrad, může jednoduše oslovit zákazníky s nabídkou provzdušnení trávníku. Nepošle však nabídku hromadně všem svým zákazníkům. V CRM si vyfiltruje pouze ty, kteří mají zahradu větší než 100 m2 a kteří si od nich provzdušnění ještě letos neobjednali. Díky tomu, příjde nabídka pouze zákazníkům s největším potenciálem objednání.
5. Přehledné výsledky kampaní
Díky perfektnímu zacílení, segmentaci a automatizaci úspěšnost kampaní poroste. E-mailingové nástroje nabízí analytické funkce, zaznamenání chování příjemců a automatické vyhodnocení kampaní.
Všechny výsledky se po propojení propíšou do CRM. U jednotlivých kontaktů tak můžete sledovat dopady rozeslaných kampaní na jejich prodejní cyklus. Vidíte, co musíte zlepšit, nebo co se naopak osvědčilo.
Zároveň také dobře vyčíslíte hodnotu e-mailů pro obchod.
CRM s e-mailem propojíte během jednoho šálku kávy
Integrace bývá otázkou pár minut. Pouze v e-mailovém nástroji vygenerujete API klíč a vložíte ho do CRM. Podle návodu to zvládne každý.
Jedinou podmínkou je, aby vaše CRM umožňovalo integraci s nástrojem, který pro mailing používáte. Pokud si některý z nástrojů teprve pořizujete, myslete na tohle předem. Náš RAYNET CRM můžete propojit se čtyřmi e-mailingovými nástroji: Ecomail, SmartEmailing, Quanda nebo MailChimp.
TIP: Pokud byste chtěli vědět, jak na e-mailové automatizace, pusťte si záznam našeho webináře 10 automatizací, které v B2B vydělávají. Nebo se mrkněte na přehledné PDF, kde vše rozebíráme krok po kroku.