Propojte váš e-mailový nástroj a CRM. Tady jsou důvody, které vás přesvědčí

Propojte váš e-mailový nástroj a CRM. Tady jsou důvody, které vás přesvědčí
Dobře zacíleným e-mailem prošťouchnete kontakty v prodejním trychtýři a posunete je blíž k nákupu. Pokud používáte nástroj pro rozesílku automatizovaných kampaní, posuňte ho na vyšší level a propojte ho se svým CRMkem. Zbavíte se tuny klikání a výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Nebudeme chodit kolem horké kaše. Až si přečtete důvody, proč byste měli mít CRM s e-mailingovým nástrojem propojené, budete se možná divit, že jste to neudělali už včera. Připraveni? Tak tady jsou:

1. Už žádné kopírování kontaktů mezi nástroji

Připravujete mailingovou kampaň a potřebujete obepsat vybrané kontakty včetně těch, které vám do databáze přibyly teprve nedávno.

Jasně, můžete si kontakty nebo jejich skupiny exportovat z CRM a vkládat je ke kampani ručně. Nebo si můžete nástroje propojit. Kontakty se mezi CRM a e-mailovými nástroji automaticky synchronizují, a to včetně štítků či kategorií, které jim v CRM dáváte.

Příprava perfektně zacílené kampaně se usnadní a zkrátí klidně o desítky minut.

2. Všechny e-maily na jednom místě

Při oboustranném propojení se vám odeslané e-maily zobrazí u jednotlivých klientů a v historii obchodních případů. A to včetně příloh, které jste poslali.

U všech kontaktů v CRM tak uvidíte:

  • jakou kampaň jste mu posílali,
  • zda a na co reagoval,
  • jestli na základě kampaně poptal nabízené služby,
  • nebo jestli se z odběru zpráv odhlásil. 
Detail hromadné kampaně v RAYNET CRM

Takto vypadá detail e-mailové kapaně například v RAYNET CRM.

3. Sladěná spolupráce týmu

Celou historii komunikace uvidí i další lidé v týmu. Všichni tak mají přehled o tom, co se s klientem aktuálně řeší nebo řešilo – jaká kampaň u něj měla úspěch nebo jak reagoval na poslední e-mail.

To vám usnadní třeba předávání leadů kolegům a jejich posouvání v prodejním trychtýři. Roste efektivita sdílení informací v týmu a také úspěšnost obchodu.

4. Relevantní zprávy vzbuzují u klientů důvěru

Dostávat jen ty maily, které jsou pro mě důležité, a nabídky, které odpovídají mým potřebám – to je sen každého zákazníka. Pokud svým klientům budete posílat jen relevantní e-maily, budujete si s nimi dobrý vztah a důvěru.

Tohle přesně zmáknete po propojení CRM s nástrojem pro hromadný mailing. Data o klientech už máte a díky mailingovému nástroji i přesně víte, na co v e-mailu klikají. Když se všechny informace propojí, jednoduše vyberete ty klienty, které by mohla oslovit aktuální nabídka.

Například firma, která se zabývá návrhy a realizacemi zahrad, může jednoduše oslovit zákazníky s nabídkou provzdušnení trávníku. Nepošle však nabídku hromadně všem svým zákazníkům. V CRM si vyfiltruje pouze ty, kteří mají zahradu větší než 100 ma kteří si od nich provzdušnění ještě letos neobjednali. Díky tomu, příjde nabídka pouze zákazníkům s největším potenciálem objednání.

5. Přehledné výsledky kampaní

Díky perfektnímu zacílení, segmentaci a automatizaci úspěšnost kampaní poroste. E-mailingové nástroje nabízí analytické funkce, zaznamenání chování příjemců a automatické vyhodnocení kampaní.

Všechny výsledky se po propojení propíšou do CRM. U jednotlivých kontaktů tak můžete sledovat dopady rozeslaných kampaní na jejich prodejní cyklus. Vidíte, co musíte zlepšit, nebo co se naopak osvědčilo.

Zároveň také dobře vyčíslíte hodnotu e-mailů pro obchod.

CRM s e-mailem propojíte během jednoho šálku kávy

Integrace bývá otázkou pár minut. Pouze v e-mailovém nástroji vygenerujete API klíč a vložíte ho do CRM. Podle návodu to zvládne každý.

Jedinou podmínkou je, aby vaše CRM umožňovalo integraci s nástrojem, který pro mailing používáte. Pokud si některý z nástrojů teprve pořizujete, myslete na tohle předem. Náš RAYNET CRM můžete propojit se čtyřmi e-mailingovými nástroji: EcomailSmartEmailing, Quanda nebo MailChimp

TIP: Pokud byste chtěli vědět, jak na e-mailové automatizace, pusťte si záznam našeho webináře 10 automatizací, které v B2B vydělávají. Nebo se mrkněte na přehledné PDF, kde vše rozebíráme krok po kroku.