V této závěrečné části Vám ještě chci ukázat nezávislé tipy, která Vám mohou pomoc při telefonování.
První tip je outsourcing. V jedné firmě, kde jsem měl na starosti rozvoj obchodníků, jsme jeden rok outsourcovali celé telefonování. Důvod byl takový, že jsme chtěli seniornější obchodníky více vytížit na schůzkách, a ne aby telefonovali. Další věc je ta, že když přicházeli noví lidé, bylo pro ně těžké si naplnit diář a bylo pro nás těžké je onboardovat. Proto jsme věřili, že když si najdeme agenturu, která bude navolávat třicet schůzek měsíčně, tak nám to pomůže.
Moje zkušenosti s tímto jsou takové, že agentura má určitě plusy, ale zároveň jsem pochopil, že má i mínusy a ty bych Vám chtěl nasdílet. Plusy jsou v tom, že doopravdy dokážou navolat třicet, někdy i více schůzek, a ty schůzky jsou stabilní. Další plus je ten, že pokud telefonujete hodně, máte vysokou kvantitu, a soustředíte se pouze na telefonování, tak dokážete udržet vcelku vysokou systematičnost. Což je pro obchodníka těžší. Když má schůzky, do toho nějaké telefony, a má si zapamatovat kam zatelefonovat dá si to i do CRM, tak se někdy může stát, že to zazdí. To jsou za mě dvě nejdůležitější věci. Udržují systematičnost a mají vysokou kvantitu. Nevýhody, které jsem si uvědomil při naslouchání hovorů, jsou ty, že hodně často ženou výsledek přes kvantitu, ale už tam často ztrácejí kvalitu. Hodně jsem s nimi musel pracovat na kvalitě telefonátů, aby chápali firmu, chápali produkt a nebyli v telefonu tlačiví. Jinak z mého pohledu outsourcing telefonování určitě dává smysl, ale má to plusy a mínusy.
Druhý bod je aplikace LEADY.cz od společnosti Imper. Tato aplikace umožňuje monitorovat Váš web. Ukazuje lidi, kteří navštívili Váš web a říká z jakých firem tito lidé jsou. Co je velice dobré je analytika. Přesně Vám ukáže, na jakých podstránkách tito lidé byli, kolik času tam strávili a tak dále. Podle toho můžete říct, že když tam byli pět minut, koukali se na více podstránek, že pravděpodobně mohou mít nějakou potřebu. Nebo pokud byli na jedné podstránce jednoho produktu, tak můžete vydedukovat, že mají zájem o jeden produkt. Negativa byly v tom, že když jsem toto řešil ve firmě, prodávající reklamní oblečení a reklamní předměty, tak když se někdo z České spořitelny koukal na web, tak jsme nevěděli, jestli je to marketingový specialista, který tuto oblast řeší, nebo paní na pobočce, která hledala pět triček pro fotbalový zápas svého syna. LEADY se dají také hezky propojit se CRM, můžete si nastavit podle filtru, že Vám padají rovnou relevantní leady do CRM a obchodníci už je mohou obvolávat. To jsou LEADY.
Třetí věc, která mi přijde zajímavá k telefonování je aplikace call-smartly, kterou vyvinul Miroslav Princ, který se zabývá také telefonováním. Aplikace je dobrá v tom, že monitoruje Vaší telefonní aktivitu ukazuje Vaše konverzní poměry, z kolika vytočených schůzek jste si domluvili, kolik schůzek. Zároveň ukazuje, kdy je nejlepší volat, v jakých časech máte největší úspěšnost. Z mého pohledu vnáší tato aplikace do telefonování větší systematičnost. Pokud telefonujete často, doporučuji ji mít. Zároveň ji doporučuji využívat, pokud vedete tým a potřebujete koukat, jestli lidé telefonují nebo ne, což umožňuje placená verze této aplikace. Čtvrtý závěrečný tip jsou call-party. Někdy do firem zavádíme call-party, kdy lidé telefonují jednou za měsíc spolu, z důvodu toho, aby si dali zpětnou vazbu a nasdíleli tipy, které jim do telefonu fungují. Takže zkuste třeba i call-party.