Kolik času trávíte domlouváním schůzek, odepisováním na e-maily nebo plánováním a rozdělováním práce v obchodním týmu? Výrazně vám ho zkrátí používání nástrojů pro obchodníky. Umožňují efektivní generování leadů a jejich zobchodování, organizování práce, plánování schůzek, jednodušší komunikaci a budování vztahu s klienty. Přečtěte si, které nástroje vám usnadní práci.
1. Plánování a projektové řízení
Nástroje vám pomohou rozdělovat úkoly a zaznamenávat vývoj projektů. Díky tomu zautomatizujete proces vedení projektů a usnadníte komunikaci v týmu i plánování práce.
Projekty vám pomohou řídit a úkoly plánovat třeba:
- Freelo,
 - Asana,
 - Trello,
 - Basecamp.
 
2. Zaznamenávání času pro zvýšení produktivity
Abyste měli přehled o tom, kolik hodin na jednotlivých úkolech vy a vaši kolegové strávíte, používejte nástroje pro trackování času. Některé nástroje pro obchodníky také omezují vyrušování – blokují různé aplikace, abyste se mohli lépe soustředit na práci a neodbíhali myšlenkami jinam.
Mezi nástroje pro obchodníky umožňující zaznamenávání odpracovaného času patří:
- Toggl,
 - Everhour,
 - RescueTime,
 - Monday,
 - Freedom.
 
3. Generování leadů a získávání informací o klientech
Získávání klientů bývá nejsložitější částí obchodního procesu. Usnadní vám ho nástroje pro obchodníky, které hledají a sbírají data o nových leadech, řadí je do databáze a nemusíte tak data zpracovávat ručně. Čas můžete věnovat nabírání dalších leadů a uzavírání nových obchodů.
Pro hledání nových zákazníků použijte například:
- CRIBIS,
 - Merk.cz,
 - Leady.cz,
 - Rejstříky.info,
 - LinkedIn Sales Navigator,
 - LeadGenius.
 
4. Komunikace s klienty i v týmu
Telefon a e-mail používá každý. Spolupráci na projektech vám ale urychlí online cally a meetingy s kolegy, automatické posílání mailů zase ulehčí komunikaci s klienty.
Využijte k tomu nástroje jako třeba:
- SmartEmailing,
 - Quanda,
 - Mailchimp,
 - Ecomail,
 - Slack,
 - Zoom,
 - Microsoft Teams.
 
5. Uzavírání obchodů
Po uzavření obchodu přichází na řadu podepisování a výměna smluv. Zjednodušte si i tuhle část prodeje a využijte elektronické podpisy, díky kterým už nemusíte dokumenty tisknout, ručně podepisovat, skenovat a odesílat.
E-podpisy umí například:
- Adobe Sign,
 - DocuSign,
 - signNow,
 - Secured Signing,
 - RAYNET CRM.
 
6. Fakturace a vedení účetnictví
Jakmile je smlouva podepsaná, zbývá už jen dodat produkty a vystavit faktury. I s tím vám pomohou nástroje pro obchodníky. Kromě fakturace a vedení účetnictví s nimi budete mít okamžitý přehled o aktuálních příjmech a nákladech, abyste viděli, jak si vaše obchody stojí.
Vyzkoušejte například:
- iDoklad,
 - Money S3,
 - ABRA Flexi,
 - ekonomický systém POHODA,
 - UOL,
 - Fakturoid,
 - Premier.
 
7. Řízení vztahů se zákazníky
Abyste měli všechna data o obchodech, informace a kontakty na klienty pohromadě, využívejte CRM. Přehledně uvidíte, v jaké fázi se obchod nachází a jakými milníky ještě musíte projít, abyste klienta zdárně zobchodovali.
Vyzkoušejte naše RAYNET CRM, se kterým můžete ostatní nástroje pro obchodníky propojit a využívat vše na jednom místě.
