Filtrování v Raynetu: jak rychle a přesně vyčmuchat cokoliv z obchodních dat

Filtrování v Raynetu: jak rychle a přesně vyčmuchat cokoliv z obchodních dat
CRM dělá pořádek v datech i díky chytrým filtrům. Třeba v Raynetu můžete vytvářet pokročilé filtry, které vám usnadní obchod, reporty i analýzy.

Firmy pořizují CRM hlavně proto, aby si udělaly pořádek v obchodních datech. V CRM mají všechna data o klientech a zakázkách na jednom místě, ale také je kdykoliv rychle dohledají. A právě tento úkol plní v Raynetu filtry. Díky nim najdete i ve stovkách obchodních případů přesně ty klienty, smlouvy nebo zakázky, které potřebujete. Pojďme se kouknout, jak filtry fungují v praxi a jak je naši uživatelé nejčastěji používají.

K čemu slouží raynetí filtry 🧐

Pomocí filtrování najdu v hromadě dat přesně ta, která potřebuji – to ví každý malý rejnok. Filtry ale plní v Raynetu více funkcí, než by se mohlo na první pohled zdát. 

1️⃣ Pomoc s plněním úkolů

Když obchodník potřebuje provést úkol u vybrané skupiny klientů, leadů nebo zakázek, filtry jsou jeho nejlepším kámošem. Například vyhledá:

  • všechny klienty, kterým příští měsíc končí smlouva, aby je mohl kontaktovat,
  • všechny leady, které přišly z facebookové kampaně a týkají se současných významných zákazníků, aby je mohl zpracovat,
  • všechny klienty, se kterými se tento měsíc sešel, aby jim mohl poslat dotazník spokojenosti.

2️⃣ Reporting

Když obchodník potřebuje reportovat obchodnímu manažerovi, nebo obchodní manažer vedení firmy, pomocí filtrů jednoduše dohledají potřebné podklady. Ať už se vedoucí zajímá, kolik jste poslali nabídek, kolik schůzek letos obchodníci absolvovali nebo jaké produkty letos odebírali zákazníci z Rumunska, na vše si můžete nastavit filtr. 

3️⃣ Analytika

Co průběžně reportujete, to typicky na konci kvartálu analyzujete. I s tím filtry pomůžou. Můžete porovnat výsledky u jednotlivých obchodníků, produktů nebo třeba v regionech. Raynet zvládne i košaté filtry typu „jak se daří konkrétnímu produktu v daném regionu po měsících, pokud jeho prodej přišel v návaznosti na e-mailovou marketingovou kampaň“.

Komu ve firmě se filtry hodí 🔎

Filtry neslouží jen obchodníkům. Pomocí filtrů v Raynetu si práci usnadní lidé napříč různými týmy. Tady je pár příkladů.

  • Manažeři si pomocí filtrů vytvoří shrnující data o podřízených, uzavřených obchodech, zákaznických vztazích nebo vývoji prodeje. Klidně na denní, týdenní, měsíční nebo roční bázi.
  • Obchodníci si vyfiltrují přehledy smluv, které brzy vyprší, nebo přehledy klientů, kterým je potřeba věnovat pozornost – například dlouho nekontaktované klienty nebo klienty s velkým obratem.
  • Lidé z administrativy si zobrazí nově zpracované smlouvy k podpisu, faktury po splatnosti nebo chybně evidované údaje – filtry například zkontrolují, zda jsou leady z konkrétního prodejního kanálu označené správným štítkem.
  • Marketing si v adresáři nejčastěji filtruje klienty k oslovení, například podle oboru, velikosti firmy nebo obratu. Také si pomocí filtrů vyhodnotí efektivitu marketingových kampaní.

Jak filtry v Raynetu fungují 📊

V Raynetím CRM najdete možnost filtrování ve všech seznamech, takže například v adresáři klientů, v obdhodních případech nebo ve výčtu aktivit.

 

V pravé straně rozhraní se vám vyroluje seznam kritérií, podle kterých můžete filtrovat. Vzhledem k tomu, že všechny záznamy v Raynetu jsou vzájemně propojené, tak můžete i filtrovat klienty podle produktů, které odebrali, nebo třeba obchodní případy podle klientů, kterých se týkaly. 

Tady je příklad. Když chcete vyfiltrovat klienty, se kterými aktuálně nemáte rozjetý žádný obchod, ale v minulosti jste jim něco prodali, použijete filtry:

  • klient bez otevřeného obchodního případu,
  • obchodní případ s výhrou v minulém roce,
  • aktivita realizovaná minulý rok.
Klienti bez rozjetého obchodu

A filtr je na světě. Už zbývá si ho jen uložit, abyste příště stejné výsledky zobrazili doslova na jedno kliknutí. Hotový filtr můžete také nasdílet kolegům, kterým by se mohl hodit.

Co s vyfiltrovanými daty

Pokud s vyfiltrovanými daty potřebujete dál pracovat, můžete:

  • u nich provést hromadnou změnu (například posunout vyfiltrované klienty v obchodním procesu dál),
  • hromadně založit aktivitu (například přidat si oslovení vyfiltrovaných klientů do kalendáře),
  • exportovat data (abyste například měli vyfiltrované kvartální výsledky na meetingu po ruce).

Nejlepší filtry pro obchod a příklady filtrů od uživatelů Raynetu 🤓

Přiznáme se, že tenhle mezititulek byl tak trochu clickbait. Nejlepší filtry pro obchod jsou totiž ty, které si sami vytvoříte podle svých vlastních interních procesů. Jen ty vám pomůžou nejvíc.

Ale abychom vás k vytvoření vlastních filtrů trochu inspirovali, máme tu několik reálných ukázek filtrů, které jsme pomáhali nastavit některým uživatelům Raynetu.

  1. Hotel s nově vybudovaným wellness chtěl oslovit historické klienty a o novince je informovat. V Raynetu si vyfiltrovali klienty, u kterých před rokem 2025 evidují prohraný obchodní případ typu „konference“ s odůvodněním „chybí wellness“.
  2. Zemědělská firma potřebovala průběžný přehled prodeje dle jednotlivých plodin. Vytvořili si proto řadu filtrů s plodinou a časem, například „řepka“ + „tento měsíc“.
  3. Obchodníci ze strojírenské firmy chtěli oslovit nové klienty, se kterými se nedávno potkali na veletrhu. Vyfiltrovali si tedy klienty se štítkem MSV24, kterým dosud prodali zboží za méně než 100 000 Kč.
  4. Prodejci výpočetní techniky se chtěli připomenout klientům z tiskáren, kteří od nich už nějakou dobu nenakoupili spotřební materiál. Vyfiltrovali si tedy klienty z kategorie „tiskaři“, u kterých za poslední 3 měsíce neevidují vyhraný obchodní případ z kategorie „spotřební materiál“.

Vyzkoušejte si všechny filtry v Raynetu 💁🏻

V Raynetu máte k dispozici širokou škálu filtrů, které vám pomohou rychle najít a analyzovat klíčová data pro vaše obchodní rozhodnutí. Chcete se ujistit, že vždy najdete to, co hledáte? Vyzkoušejte filtry a uvidíte, jak snadno vám mohou zjednodušit každodenní práci.

Vyzkoušet filtry