Nechtěli se upomínat o doklady, tak vymysleli Klientské pivo

Nechtěli se upomínat o doklady, tak vymysleli Klientské pivo
Nechtěli se upomínat o doklady, tak vymysleli Klientské pivo
Nechtěli se upomínat o doklady, tak vymysleli Klientské pivo
Nechtěli se upomínat o doklady, tak vymysleli Klientské pivo
Nechtěli se upomínat o doklady, tak vymysleli Klientské pivo
Nepotkal jsem v byznysu moc lidí, u kterých bych tak často kroutil hlavou, jako u Tomáše a Martina. Malá fabulace: Představme si dva velmi ambiciózní čerstvé absolventy, kteří by rádi ovládli svět. Rozhodují se, ve kterém oboru vybudují své budoucí impérium. Volba je rychlá a jasná… budou… účetní!

Účetní firma Nastejnelodi.cz z Ostravy rychle poskočila z 1 klienta v roce 2013 na současných 120.

Zdlouhavé a často nepříjemné předávání dokladů na konci měsíce proměnila v oblíbený zákaznický event.

Důraz na budování vztahů s klienty se odráží v růstu firmy (+ 60 % v roce 2016).

Neexistuje špatný obor podnikání, jde jen o způsob, jak se k němu postavit

Tomáš Buchwaldek a Martin Tyšer svůj podnik rozjeli v roce 2013. Na kontě měli přesně jednoho klienta, Tomášovu maminku. Důležitější bylo ale skálopevné přesvědčení, že i účetnictví se dá dělat hodně jinak. Jako první se jim do periskopu dostal klasický zabiják vztahu účetní-klient:

“Pane Sedláčku, ještě nám chybí doklady k platbám kartou. Zvládnete to prosím do středy? DPH klepe na dveře. ;)”

Připomíná vám to něco? (Sám jsem se teď trochu oklepal). Předávka faktur a upomínání o chybějící doklady je účetnický evergreen, který ani jedna ze stran jaksi… nemiluje.

Schůzka, snídaně, večerní pivo

Kluky v Nastejnelodi.cz napadlo, že to převrátí vzhůru nohama. Že se jednoduše setkají s více klienty najednou, předají si doklady osobně a budou zároveň k dispozici pro mini konzultace nebo řešení problémů.

Začali společnou snídaní, ale ukázalo se, že je moc formální. Postěžovali si i samotní klienti a na jejich přání se tak setkání posunulo na večer. Espresso vyměnili za půllitr a "světe div se" - bylo to ono.

Klientské pivo dokonce přerostlo svůj původní záměr. Krom předávání dokladů dostala setkání i svá samostatná témata (třeba odpadové hospodářství a zero waste management).

A přínosy?

“Přesnou statistiku o dopadu akce na byznys nemáme, ale určitě se prohloubily vazby s našimi klienty. A nové vazby vznikají i mezi klienty, kteří by se za jiných okolností nesetkali. Někteří nově spolupracují, jiní si přijdou jen pro inspiraci nebo si jen tak posedět.” Tomáš Buchwaldek

Klientské pivo samotné za úspěch Nastejnelodi.cz nemůže. Je to jen kousek mozaiky budování vztahů s klienty. Asi to i v účetnictví je zase o těch lidech, safra. :)

Čísla za firmu pak mluví jasně. Pětičlenný tým z roku 2015 se během jednoho roku rozrostl na 12 účetních. Zájem o jejich služby je aktuálně takový, že do léta nepřijímají nové klienty. Proč? Nechtějí, aby utrpěla kvalita jejich služeb.

Zajímají vás další příběhy firem, kterým se upřímný zájem o své zákazníky vyplácí? Udržujte si přehled nebo nám dejte tip ve skupině Zaostřeno na klienty.

Připojit se do skupiny Zaostřeno na klienty