Srovnání CRM systémů: Jaké je nejlepší CRM v roce 2024?

Srovnání CRM systémů: Jaké je nejlepší CRM v roce 2024?
Při výběru CRM narazíte na nespočet systémů, které se předhání v tom, jaké nabízí funkce a propojení s dalšími nástroji. Abychom vám výběr usnadnili, porovnali jsme 8 nejlepších a nejoblíbenějších v Česku.

Jaké je nejlepší CRM?

Přečtěte si, co jednotlivá CRM umí, abyste si mohli vybrat to nejvhodnější pro vás a váš obchod. 👇

eWay-CRM

eWay-CRM je české CRM fungující jako rozšíření nad Outlookem. Staví na tom, že většina obchodní komunikace probíhá po e-mailech. Nezáleží na tom, jestli jste na desktopu, mobilu nebo na webu. Po spuštění Outlooku je eWay-CRM k dispozici online i offline.

Výhody 👍

Výhodou eWay-CRM je možnost pokročilých úprav polí a jejich nastavení dle potřeb.

Nevýhody 👎

eWay-CRM je použitelné jen pro ty z vás, kteří používáte Outlook a produkty od Microsoftu. Jinak není relevantní.

Pro koho se hodí?

Malé a střední firmy

Kolik eWay-CRM stojí?

eWay-CRM je v naprostém základu dostupné i zdarma. Dále nabízí tyto varianty:

  • Basic270 Kč měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Professional360 Kč měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Enterprise540 Kč měsíčně za uživatele při roční platbě

HubSpot jako celofiremní řešení

Hubspot je velké cloudové CRM se zaměřením na automatizaci marketingové a obchodní komunikace. Pomáhá se správou čtyř oblastí –⁠ obchodu, marketingu, zákaznické podpory a obsahu.

Výhody 👍

Z pohledu funkcí umí HubSpot ten správný CRM základ (Adresář-Obchodní případy-Aktivity), což je ve spojení s velkým množstvím integrací na další služby velmi silná kombinace. Navíc HubSpot nabízí základní free verzi.

Začátky práce s tímto CRMkem vám usnadní široká vzdělávací databáze od článků na blogu, videotutoriálů až po bezplatné kurzy HubSpot Academy.

Nevýhody 👎

Skutečná hodnota HubSpotu je vidět, když jej používáte jako “All-in-One” platformu. Ale k tomu budete muset zaplatit za všech pět jejich produktů. 

CRM tvoří jen menší část celého HubSpotu, takže budete mít pravděpodobně spoustu panelů a míst v aplikaci poloprázdných. Může se dostavit stejný pocit, jako když si sednete do auta s nejnižší možnou výbavou a interiér auta bude plný záslepek namísto ovládacích prvků a technologií dostupných jen ve vyšší výbavě. Připravte se taky na telefonáty od obchodního oddělení HubSpotu, které vás bude tlačit do vyššího plánu a zakoupení více funkcí. 

Co se týče designu a uživatelské přívětivosti, HubSpot CRM je navržen spíše pro techničtěji orientované uživatele, kteří ho mají často v oblibě.

Pro koho se hodí?

Malé a střední i velké firmy

Kolik HubSpot stojí?

HubSpot CRM nabízí čtyři cenové plány. Free a Starter jsou na první pohled lákavé verze, ale obsahují pouze základní funkce a mají plno limitů. Za pokročilejší funkcionality, jakými jsou třeba reporting a automatizace, si musíte připlatit v rámci vyšších plánů. 

Nabídka je následující:

  • Free€ 0
  • Starter€ 15 za uživatele měsíčně při roční platbě
  • Professional€ 90 za uživatele měsíčně při roční platbě
  • Enterpriseod € 150 za uživatele měsíčně

+Onboarding fee: Je potřeba počítat s jednorázovým poplatkem za povinnou vstupní konzultaci, který u Professional plánu činí € 1 470 a u Enterprise € 3 420. 

Microsoft Dynamics 365 je mocný, ale těžkopádný obr

Dynamics 365 je robustní spojení ERP a cloudového CRM od Microsoftu. Zastřeší většinu firemních procesů –⁠ od přijímání objednávek, přes plánování, až po vedení evidence zásob, finančních dat a lidských zdrojů.

Výhody 👍

Největší výhodou je právě spojení spojení ERP a CRM. Namísto používání více samostatných systémů máte možnost využít kompletní sadu aplikací Microsoft integrovaných jako jeden celek. Máte tak jistotu naprosté kompatibility s Outlookem, Office 365, SharePointem, Power BI a dalšími produkty z Microsoft rodiny.

Jedná se o enterprise řešení, u kterého platí „za peníze v Praze dům”.

Nevýhody 👎

Microsoft Dynamics je v podstatě on-premise řešení na míru s potřebou customizace. Je tedy potřeba počítat s vyššími náklady. Také se neobejdete bez integračního partnera.

Pokud hledáte snadno ovladatelné CRM, poohlédněte se spíše jinde. Většina uživatelů uvádí, že rozhraní není příliš uživatelsky přívětivé. Obzvlášť na začátku stojí zaškolení hodně úsilí.

Pro koho se hodí?

velké společnosti

Kolik Microsoft Dynamics 365 Sales stojí?

  • Dynamics 365 Sales Professional € 60.80 za uživatele měsíčně
  • Dynamics 365 Sales Enterprise€ 88.90 za uživatele měsíčně
  • Dynamics 365 Sales Premium€ 126.40 za uživatele měsíčně
  • Microsoft Relationship Sales€ 151.60 za uživatele měsíčně

Jakékoliv úpravy tohoto systému jsou velmi nákladné. Navíc cena implementace se může vyšplhat na miliony korun.

Pipedrive nabízí reporty a automatizaci procesů

Jak už jeho název napovídá, tohle cloudové CRM z Estonska se soustřeďuje především na obchod a obchodní pipeline. Umožňuje plánování prodejních aktivit a také jejich analytiku, která vede ke zkvalitnění obchodu.

Výhody 👍

Pipedrive patří mezi leadery na trhu CRM a nabízí všechny funkce, který byste jako obchodník mohli potřebovat. Má velmi propracované automatizace a mimo jiné nabízí inbox, neboli přímé propojení e-mailového účtu. Pomocí velkého množství integrací se napojíte na další aplikace a služby.

Nevýhody 👎

Pipedrive se hodí především do začínajících firem a startupů s malým týmem a velmi jednoduchým obchodním procesem. Pro větší týmy, které toho hodně evidují, přestává být přehledný a stabilní. Design je hodně technokratický, což nemusí vyhovovat každému.

Pipedrive je sice dostupný v mnoha jazykových mutacích včetně češtiny, ale překlady nejsou vždy úplně povedené a srozumitelné. 

Pokud vyžadujete nadstandardní podporu v češtině, může pro vás být rozsah zákaznické péče, který závisí na cenovém plánu, zklamáním. Plán Advanced a výš má přístup k chatu, na telefonickou podporu mají nárok pouze plány Power a Enterprise.

Pro koho se hodí?

Malé a střední firmy

Kolik Pipedrive stojí?

Pipedrive si můžete vyzkoušet na 14 dní zdarma. Po uplynutí zkušebního období je třeba přejít na jeden z pěti placených tarifů:

  • Essential –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ € 14 měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Advanced –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ € 29 měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Professional –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ € 49 měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Power –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ € 64 měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Enterprise –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ € 99 měsíčně za uživatele při roční platbě

Chcete-li využívat více funkcí, připlatíte si. Essentials plán sice nabízí užitečný základ s importem a exportem dat, volitelnými poli, customizovatelný pipelinami atd., ale pokud si potřebujete upravit e-mailové šablony, automatizovat procesy nebo plně synchronizovat e-maily, je třeba upgradovat minimálně na Advanced plán.

K měsíčnímu předplatnému je možné dokoupit další add-ony – LeadBooster a Prospector.

RAYNET CRM – oblíbená volba pro správu obchodu

RAYNET je přehledné a intuitivní české CRM. Hlavní úlohou RAYNETu je správa kontaktů a obchodních případů, aby měli všichni obchodníci v týmu dokonalý přehled, co se zrovna u kterého klienta děje.

Výhody 👍

RAYNET je navržený tak, aby byl co nejjednodušší a nejpříjemnější na používání. Oproti “velkotonážním” CRM systémům je dobře pochopitelný a zaškolení je velmi rychlé.

Díky lokálnímu působení je velkou výhodou tohoto CRMka napojení na mnoho českých i zahraničních služeb od kalendářů přes mailingové nástroje až po účetní systémy. Ušetří vám to dodatečné náklady, které byste jinak vynaložili u integrací na míru.

Dále je v recenzích uživatelů často vyzdvihovaná nadstandardní česká zákaznická podpora dostupná jak na chatu, tak telefonní lince, s rychlou reakční dobou. Máme konzultanty online i v terénu, kteří vám pomohou CRM nastavit nebo vymyslet vhodný evidenční model. 

Nevýhody 👎

RAYNET je vyvíjený tak, aby byl uživatelsky rychle pochopitelný a nepřehlcený prvky a funkcemi, které by využil jen zlomek uživatelů. Nemusí proto splnit požadavky velkých nebo sofistikovanějších korporací. 

U RAYNETu stejně jako u některých již zmíněných CRM systémů platí, že byť existuje mnoho způsobů, jak lze toto CRMko upravit a rozšířit, není možné jej customizovat na míru nad rámec jeho současné funkcionality.

Pro koho se hodí

malé, střední i větší firmy

Kolik RAYNET stojí?

RAYNET CRM si můžete vyzkoušet na 30 dní zdarma a pak je třeba si vybrat ze tří plánů, které jsou odstupňované podle množství funkcí a limitů:

  • Start390 Kč měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Professional740 Kč měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Enterprise1 490 Kč měsíčně za uživatele při roční platbě

Za rozšíření o automatizace a online podepisování si připlatíte zvlášť.

Vyzkoušet CRM

Salesforce nabízí škálovatelnost a flexibilitu

Salesforce je oblíbené cloudové CRM díky své škálovatelnosti a možnostem přizpůsobení. Pomáhá velkým firmám evidovat a analyzovat informace z různých oblastí, jako jsou například obchod, marketing a mnoho dalších.

Výhody 👍

Obsahuje drtivou většinu potřebných funkcí. Obzvlášť známý je pro své robustní analytické nástroje a funkci vlastních dashboardů.

Navíc ho lze libovolně customizovat prostřednictvím software implementátorů, kteří mají ve světě četné zastoupení.

Nevýhody 👎

Salesforce je poměrně nákladný a složitý. Může působit těžkopádně, příliš komplexně a v mnoha případech je to „kladivo na komára”. 

Bez investice do konzultantské pomoci s nasazením a školení se neobejdete. Samotný Salesforce dodává pouze platformu, ale neimplementuje ji –⁠⁠⁠⁠⁠⁠- využívá síť implementačních partnerů.

Z recenzí také vyplývá, že uživatelé nejsou příliš spokojeni se zákaznickou podporou.

Pro koho se hodí?

velké firmy

Kolik Salesforce stojí?

Salesforce je jedno z nejdražších řešení v tomto článku. Pro pokročilé funkce musíte sáhnout na některý z vyšších plánů:

  • Starter suite € 25 za uživatele při měsíční nebo roční platbě
  • Professional – € 80 za uživatele při roční platbě
  • Enterprise€ 165 za uživatele při roční platbě
  • Unlimited – € 330 za uživatele při roční platbě
  • Unlimited+ € 500 za uživatele při roční platbě

SugarCRM si upravíte podle sebe

SugarCRM je největší open-source CRM na světě. Cílem tohoto CRM je, aby obchodníci a další lidé ve firmě nemuseli přepínat mezi nástroji, ale vše řešili pomocí jednoho systému díky integraci všech nástrojů. 

Výhody 👍

SugarCRM je tzv. open-source řešením a umožňuje, aby si firma funkce upravila přesně toho, co potřebuje.

Nevýhody 👎

Jedná se o poměrně zastaralou platformu, což se velmi odráží na designu i UX. Vzhledem k tomu, jak moc je toto CRM robustní, působí nepřehledně.

Pro koho se hodí

Střední a velké firmy

Kolik SugarCRM stojí?

SugarCRM se vyplatí spíše větším firmám, protože se jedná o nákladnější řešení. Vybírat můžete z těchto plánů:

  • Essentials€ 19 měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Advanced€ 85 měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Premier€ 135 měsíčně za uživatele při roční platbě

Zoho CRM je nabité funkcemi

Cloudové Zoho CRM vám usnadní konverzi leadů a obchod. Umožňuje plánování prodejních aktivit a také jejich analytiku, která vede ke zkvalitnění obchodu.

Výhody 👍

Zoho je cenově dostupné CRM a z pohledu funkcí pokrývá všechny základy, které potřebujete.

I když se Zoho CRM využívá celosvětově, má rozhraní i zákaznickou podporu v češtině.

Nevýhody 👎

Uživatelské rozhraní Zoho CRM není až tak přívětivé, jak byste mohli být zvyklí z jiných platforem. 

Další nevýhodou je chybějící integrace s českými nástroji, jakými jsou například účetní systémy.

Pro koho se hodí

Malé a střední firmy

Kolik Zoho CRM stojí?

Na vyzkoušení zdarma máte 15 dní. Poté můžete vybírat z několika tarifů:

  • Standard€ 14 měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Professional€ 23 měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Enterprise € 40 měsíčně za uživatele při roční platbě
  • Ultimate€ 52 měsíčně za uživatele při roční platbě

Kromě tradičních plánů Zoho dává možnost spojit vaše CRMko s dalšími produkty z rodiny Zoho. Na výběr jsou dva různé balíčky – CRM Flex a CRM Plus.
 

Jaké CRM si vybrat? 

Nejlepší CRM je to, které nejlépe vyhoví vašim potřebám a splní vaše očekávání. Proto je vhodné si předem specifikovat například:

  • s čím přesně vám má CRM pomoct, 
  • co od něj očekáváte
  • a velikost vaší firmy a počet uživatelů.

Základní funkce CRM nabízí všechna řešení. Rozhodujte se proto i podle toho, které nástroje lze s vybraným CRM propojit. Ne každý systém totiž umí integrovat aplikaci, kterou už ve firmě používáte. 

Jakmile budete mít vytipované favority, prohlédněte si jejich reference. Hledejte mezi nimi firmy, které jsou z podobného oboru a podobné velikosti jako vy. Nejspíš mají podobné potřeby, a pokud jsou s CRM spokojené, je větší šance, že řešení sedne i vám. Užitečné jsou také veřejné recenze na hodnoticích webech, jakými jsou Capterra nebo G2. V neposlední řadě je vždy dobré si CRM systém podrobně otestovat v rámci bezplatného zkušebního období, abyste zjistili, jak vám sedne.

 

 CRM   Pro koho   Hodnocení Capterra*   Hodnocení G2*
 eWay-CRM   Malé a střední firmy   4,6 (578 recenzí  3,9 (11 recenzí
 HubSpot   Malé, střední i velké firmy   4,5 (4 136 recenzí  4,4 (11 261 recenzí
 Microsoft Dynamics 365   Velké firmy   4,4 (5 604 recenzí  3,8 (1 587 recenzí
 Pipedrive   Malé a střední firmy   4,5 (2 965 recenzí  4,3 (1 849 recenzí
 RAYNET   Malé a střední i velké firmy   4,9 (27 recenzí  4,7 (34 recenzí
 Salesforce   Velké firmy   4,4 (18 357 recenzí  4,3 (19 894 recenzí
 SugarCRM   Střední a velké firmy   3,8 (411 recenzí  3,9 (944 recenzí
 Zoho CRM   Malé a střední firmy   4,3 (6 735 recenzí  4,1 (2 624 recenzí

*Jedná se o hodnocení platné k 30. 5. 2024

Pokud potřebujete praktické, jednoduché a intuitivní CRM, pravděpodobně vám sedne RAYNET nebo Pipedrive. Srovnání těchto dvou systémů naleznete v samostatném článkuPro větší podniky se složitějšími potřebami a vyššími rozpočty bude vhodnější Salesforce nebo Microsoft Dynamics 365

Ať už si vyberete z těchto CRM softwarů jakýkoliv, určitě to bude krok vpřed. Všechny mají nepochybné silné stránky a oproti excelovským tabulkám jsou to mocné obchodní nástroje. 💪