Vychytávky v evidování obchodu

 
Podívejte se, jak ostřílený obchodník používá RAYNET. Od zaznamenání prvního telefonátu až po úspěšný prodej.

Každý obchod má svůj začátek

Představte si, že vám volal člověk z Kofoly a chce se s vámi setkat nad budoucí spoluprací.

V RAYNETu si v tuto chvíli založíte nového Klienta. V hlavním menu kliknete na nový záznam – Klient. Systém vám sám našeptá název klienta a z rejstříku doplní všechny jeho zbylé údaje včetně IČ, adresy sídla a dalších.

Při zakládání se vám předvybere možnost, že jde o potenciálního odběratele a po potvrzení se vám hotová karta automaticky otevře. Doplníte do ní Kontaktní osobu, tedy člověka, který vám volal a s kterým budete při obchodování komunikovat. Vyplníte jeho telefonní číslo, e-mail a můžete přidat i fotku, abyste ho při dalším osobním setkání na první dobrou poznali.

Příprava na schůzku

Kofola i její kontaktní osoba už jsou v RAYNETu, takže je čas nahodit do kalendáře úvodní setkání. Přímo na kartě klienta kliknete na velké zelené plus a vyberete novou schůzku. Napíšete třeba „Jednání u nich” a doplníte krátkou poznámku, abyste si i po týdnu vzpomněli, co budete řešit. Pak už jen stačí nastavit datum, čas a barvu, abyste schůzku v kalendáři odlišili například od interních jednání.

Se zbytkem si nemusíte lámat hlavu. Protože schůzku zakládáte přímo z karty klienta, automaticky se do ní vyplní:

  • s kým,
  • ze které firmy
  • a kde.

Bez zbytečného překlikávání z klienta do kalendáře a zpět.

Schůzka je za vámi

Schůzka proběhla úspěšně a svítí vám v kalendáři třeba červeně. Klikněte na ni pravým tlačítkem myši a vyberte Realizováno. Můžete si zapsat výsledek, ať si kdykoli osvěžíte, jaký byl její průběh.

Po schůzce už víte, jaké jsou vaše obchodní šance, takže přímo z kalendáře vytvoříte Obchodní případ. Najedete kurzorem na schůzku v kalendáři, stisknete pravé tlačítko a kliknete na nový obchodní případ. A protože nemusíte nic evidovat, obchodní případ si jen uložíte a pokračujete followupem.

Pošlete nabídku přímo z RAYNETu

Řekněme, že jste se na schůzce se zákazníkem dohodli, že mu zpracujete nabídku. Opět kliknete pravým tlačítkem na schůzku a vyberete si přidat - Úkol. Díky propojení s klientem a schůzkou za vás RAYNET doplní všechny podstatné informace. Máte hotovo. Do termínu, který jste si určili, nemusíte na nabídku myslet, RAYNET vám ji připomene.

Stejným způsobem budete s Kofolou pokračovat dál. Všechny followupy vytvoříte jen pomocí pravého tlačítka myši a RAYNETího kalendáře.

Až budete nabídku v obchodním případu tvořit, pomůže vám funkce Přidat záznam - Přidat nabídku. Automaticky se do ní převedou všechny údaje a jednoduše ji vyexportujete do PDF nebo rovnou z RAYNETu pošlete e-mailem klientovi. A co je nejlepší – zabere vám to maximálně 2 minuty.

Martinovo evidenční kata

Ve videu slibujeme, že vytvořit nový obchodní případ včetně založení klienta jde zvládnout do 22 vteřit. Tady jsme to trochu rozšířili a kolega Martin nasdílel vícero hacků pro evidenci přímo z kalendáře:

 

 

Zpátky do minulosti

Až si budete chtít po roce připomenout, co máte s Kofolou za sebou, jednoduše ve svém CRM mrknete na kartě klienta do záložky Historie. Na jedné časové ose uvidíte:

  • že váš příběh s Kofolou začal telefoním hovorem,
  • kdy jste si dohodli jednání, a jak dopadlo,
  • jak proběhl váš první společný byznys (obchodní případ),
  • která z nabídek byla ta výherní,
  • a jak se váš vztah s Kofolou dál rozvíjel

Všechny tyto informace pomohou nejen vám, ale i vašim kolegům, kteří budou s Kofolou komunikovat a jednat v budoucnu. Zároveň celá firma ví, co se v obchodu děje a kdo za úspěchem stojí.