Každý obchod má svůj začátek
Představte si, že vám volal člověk z Kofoly a chce se s vámi setkat nad budoucí spoluprací.
V RAYNETu si v tuto chvíli založíte nového Klienta. V hlavním menu kliknete na nový záznam – Klient. Systém vám sám našeptá název klienta a z rejstříku doplní všechny jeho zbylé údaje včetně IČ, adresy sídla a dalších.
Při zakládání se vám předvybere možnost, že jde o potenciálního odběratele a po potvrzení se vám hotová karta automaticky otevře. Doplníte do ní Kontaktní osobu, tedy člověka, který vám volal a s kterým budete při obchodování komunikovat. Vyplníte jeho telefonní číslo, e-mail a můžete přidat i fotku, abyste ho při dalším osobním setkání na první dobrou poznali.
Příprava na schůzku
Kofola i její kontaktní osoba už jsou v RAYNETu, takže je čas nahodit do kalendáře úvodní setkání. Přímo na kartě klienta kliknete na velké zelené plus a vyberete novou schůzku. Napíšete třeba „Jednání u nich” a doplníte krátkou poznámku, abyste si i po týdnu vzpomněli, co budete řešit. Pak už jen stačí nastavit datum, čas a barvu, abyste schůzku v kalendáři odlišili například od interních jednání.
Se zbytkem si nemusíte lámat hlavu. Protože schůzku zakládáte přímo z karty klienta, automaticky se do ní vyplní:
- s kým,
- ze které firmy
- a kde.
Bez zbytečného překlikávání z klienta do kalendáře a zpět.
Schůzka je za vámi
Schůzka proběhla úspěšně a svítí vám v kalendáři třeba červeně. Klikněte na ni pravým tlačítkem myši a vyberte Realizováno. Můžete si zapsat výsledek, ať si kdykoli osvěžíte, jaký byl její průběh.
Po schůzce už víte, jaké jsou vaše obchodní šance, takže přímo z kalendáře vytvoříte Obchodní případ. Najedete kurzorem na schůzku v kalendáři, stisknete pravé tlačítko a kliknete na nový obchodní případ. A protože nemusíte nic evidovat, obchodní případ si jen uložíte a pokračujete followupem.
Pošlete nabídku přímo z RAYNETu
Řekněme, že jste se na schůzce se zákazníkem dohodli, že mu zpracujete nabídku. Opět kliknete pravým tlačítkem na schůzku a vyberete si přidat - Úkol. Díky propojení s klientem a schůzkou za vás RAYNET doplní všechny podstatné informace. Máte hotovo. Do termínu, který jste si určili, nemusíte na nabídku myslet, RAYNET vám ji připomene.
Stejným způsobem budete s Kofolou pokračovat dál. Všechny followupy vytvoříte jen pomocí pravého tlačítka myši a RAYNETího kalendáře.
Až budete nabídku v obchodním případu tvořit, pomůže vám funkce Přidat záznam - Přidat nabídku. Automaticky se do ní převedou všechny údaje a jednoduše ji vyexportujete do PDF nebo rovnou z RAYNETu pošlete e-mailem klientovi. A co je nejlepší – zabere vám to maximálně 2 minuty.
Martinovo evidenční kata
Ve videu slibujeme, že vytvořit nový obchodní případ včetně založení klienta jde zvládnout do 22 vteřit. Tady jsme to trochu rozšířili a kolega Martin nasdílel vícero hacků pro evidenci přímo z kalendáře:
Zpátky do minulosti
Až si budete chtít po roce připomenout, co máte s Kofolou za sebou, jednoduše ve svém CRM mrknete na kartě klienta do záložky Historie. Na jedné časové ose uvidíte:
- že váš příběh s Kofolou začal telefoním hovorem,
- kdy jste si dohodli jednání, a jak dopadlo,
- jak proběhl váš první společný byznys (obchodní případ),
- která z nabídek byla ta výherní,
- a jak se váš vztah s Kofolou dál rozvíjel
Všechny tyto informace pomohou nejen vám, ale i vašim kolegům, kteří budou s Kofolou komunikovat a jednat v budoucnu. Zároveň celá firma ví, co se v obchodu děje a kdo za úspěchem stojí.