Obchodní případy – klíč k efektivitě při obchodování

 
Mějte dokonalý přehled o obchodování vašeho týmu. Kdo, s kým, za kolik, a jakou to má šanci na úspěch. V RAYNETu máte obchod jako na dlani.

Obchodní případy umožňují sledovat obchod po celou dobu jeho existence – například od vyplnění kontaktního formuláře u vás na webu až po uzavření obchodu.

Zní to jednoduše a taky to jednoduché je. Založit obchodní případ jde i za 22 vteřin rovnou z kalendáře, viz Martinova evidenční karta:

 

Nastavte si fáze obchodu podle toho, jak prodáváte

Jestli jste to ještě neudělali, přizpůsobte si Stavy obchodních případů podle toho, jakým způsobem prodáváte své produkty nebo služby. V každém okamžiku tak budete vědět, v jaké fázi rozpracovanosti je každá jedna obchodní příležitost, kterou máte ve hře. Vypadat to může třeba takhle:

 

Nastavit si svoji vlastní sadu stavů obchodního případu je otázka vteřin. Návod najdete tady. Pokud se vaše obchodování “nevleze” do jednoho uskupení stavů, můžete využít funkce Evidence více typů obchodu. Mrkněte na video s představením i konkrétním příkladem použití:

 

Evidence produktů skokově usnadní vytváření nabídek a objednávek

V RAYNETu si můžete evidovat také své produkty a ceníky.

U každého obchodního případu můžete vytvořit klasickou produktovou kalkulaci (včetně uplatnění slev nebo použití cizí měny). Vytvoření nabídky nebo objednávky díky tomu zvládnete na tři kliknutí, včetně exportu do pdf a odeslání e-mailem zákazníkovi. Stejně elegantně můžete vybraný obchodní případ taky vyfakturovat. Stačí využít integraci například s iDokladem nebo Fakturoidem.

Ukázka navedení produktů a vytvoření a odeslání nabídky emailem ⇩

 

Produkty můžete do RAYNETu jednuduše naimportovat přes importní šablonu. Návod tady.

Dokonalý přehled s pomocí chytrých filtrů

V seznamu obchodních případů si můžete nastavit filtry tak, aby vám nic neuteklo. Na jedno kliknutí si tak zobrazíte třeba:

  • Nové obchodní případy - otevřené tento měsíc
  • Obchodní případy s odhadem uzavření do 2 měsíců
  • Otevřené obchodní případy (OP) s pravděpodobností > 80%
  • Otevřené OP s aktivitou po termínu
  • Otevřené OP bez naplánované aktivity
  • Otevřené OP 60 dní bez aktivity
  • Otevřené OP s konečnou cenou nad XXX tis. Kč
  • Prohrané OP s konečnou cenou nad YYY tis. Kč

Jak si v CRM nastavit rychlé filtry ⇩

 

7 statečných analýz obchodu

  1. Pipeline analyzuje obchodní případy, které má váš tým aktuálně otevřené (rozehrané). Získáte přehled, na kterých obchodech se právě pracuje, a jaký objem prodeje můžete na konci vybraného období očekávat.
  2. Rozmístění klientů na mapě může posloužit například při plánování schůzek. Díky filtrování si na mapě můžete zobrazit například: všechny VIP zákazníky z jižní Moravy, s otevřeným obchodním případem, které jste neoslovili více než 14 dní
  3. Vývoj prodeje/zisku ukazuje kumulativně všechny úspěšně zobchodované prodeje (vyhrané obchodní případy) za zvolené období.
  4. Prodej podle produktů zobrazuje, jak se dařilo vašim produktům, nebo produktovým řadám ve zvoleném období.
  5. Prodej podle obchodníků vám ukáže, jak se jednotliví obchodníci (vlastníci obchodních případů) podíleli na objemu prodejů.
  6. Úspěšnost obchodníků porovnává, jak se dařilo jednotlivým členům týmu mezi sebou.
  7. Počet obchodních případů je analýza, která vám ukáže, kolik obchodních případů obchodníci uzavřeli výhrou, prohrou a kolik otevřeli nových příležitostí.