4poradci už několik let nabízí transparentní finanční poradenství pro fyzické osoby i firmy. Krizový plán, akční plán a řízení volných finančních zdrojů. Vedle toho se věnují také osvětě a pořádají školení finanční gramotnosti, kde mimo jiné řeší nejčastější problémy z praxe.
Co se dozvíte?
- Jak 4poradci vyřešili evidenční punk
- Z čeho měl jednatel firmy z počátku obavy
- Co týmu nejvíce usnadnilo práci
Pořádek v chaosu dat
„Jak mi v pozici jednatele přibývaly úkoly, už jsem to sám nestíhal spravovat. Jedna tabulka byla v tomhle Excelu, druhá v jiném… Chtěl jsem mít dokumenty pohromadě. Když jsem poprvé viděl RAYNET, mělo to vše, co jsme ve firmě chtěli. A to jsme ještě pořád nevytěžili vše, co by z toho vytěžit šlo,“ říká jednatel společnosti 4poradci Marek Kubis.
Hlavním důvodem pro zavedení CRM bylo pro 4poradce vybudování knowledge-base, jednotného místa, přes které by bylo možné navzájem sdílet důležité informace. V průběhu předchozích let zkoušeli různé komunikační platformy a nástroje pro řízení projektů od Slacku po Trello. Přestože do určité míry dobře řešily dílčí potřeby týmu, jako např. sdílení dokumentů nebo společný chat, šlo vždy spíše o dočasné řešení, protože žádný z testovaných nástrojů nenabídl kompletní pokrytí potřeb.
Interní nastavení bylo dle Marka Kubise stále nesystematické a rozkouskované do řady vzájemně nepropojených aplikací. Sám si proto vzal na starost vyhledání vhodného CRM – k RAYNETu ho následně přivedl kolega z jiné firmy.
„Úplně poprvé jsem se o RAYNETu dozvěděl tři roky zpátky, na konci 2021, když jsme začali hledat systém na předávání úkolů. Blíže jsem se k němu dostal ale až později, právě přes kolegu. Věděl jsem, že CRM používá už nějakou dobu, tak jsem mu zavolal a zeptal se na jeho zkušenost. Okamžitě mi to ,prodal’. Líbilo se mi navíc i to, že RAYNET sídlí v Ostravě a je to česká firma. Když něco potřebujeme řešit, je to lepší, než s někým, kdo je z Ameriky. Kdybych se mohl vrátit v čase, tak si hned pořídím RAYNET a nic neřeším.“
3 problémy, které mělo CRM vyřešit
3 zásadní požadavky na nové CRM
CRM pro lepší orientaci
Testování RAYNET CRM začali 4poradci zkušební verzí, kterou potenciálním klientům nabízíme na 30 dní zdarma – se všemi dostupnými funkcemi. Do systému naskočili poměrně rychle i díky předchystané šabloně přímo pro finanční poradce. „Upravili jsme tam detaily, pár barviček a nějaký sloupec, ale víceméně tak, jak jsme to dostali, tak to funguje,“ řekl Kubis.
Jediné, co podle šéfa firmy vyvolávalo v počátku drobnou obavu, byla plynulost, s jakou si všichni členové týmu zvyknou na zaznamenávání dat do nového systému. Současně ale dodává, že jakmile do CRM přesunuli velkou část klientských dat, věděl, že u nástroje zůstanou. Uživatelská přívětivost a celková přehlednost při správě dat byly pro společnost 4poradci jedny z hlavních kritérií výběru.
„Obchod se vždycky nachází v nějaké fázi a já, abych se v tom dokázal zorientovat, jsem dříve musel mít ještě v další aplikaci zapsané poznámky k tomu, co a kdy udělat. RAYNET přesně tenhle problém vyřešil. Když si dneska otevřu obchodní nástěnku, mám vše perfektně srovnané ve sloupcích. Můžu si nastavit termíny, vím co klient řeší a na co se případně čeká.“
Vedle toho kladně hodnotí i dostupnost edukačních videí a možnost kdykoliv zavolat na zákaznickou podporu, která s řešením případných záseků pomůže: „Šlape to a je to jednoduché. Ne všichni kolegové jsou stejně dobře počítačově zdatní, přesto s používáním systému nikdo neměl problém,“ doplnil Kubis.
Tip > Webináře a školení jak pro začínající, tak pokročilé uživatele pořádáme pravidelně. Veřejně a zdarma. Registrovat se můžete u nás na webu. Zhlédnout tam můžete i některé dřívější záznamy.
Kalendář: Alfa a omega podnikání
Z jednotlivých funkcí RAYNETu Kubis vyzdvihuje kalendář, ve kterém dle svých slov tráví nejvíce času. Osobně ho vnímá jako jeden z prvků, který firmě pomáhá v pokroku a zvyšování výkonnosti: „Mám tak kompletní přehled nad úkoly a jejich stavem. Na první dobrou vidím, co mi kde ještě visí. A když potřebuji udělat školení, poradu, cokoliv… Nemusím se nikoho ptát, jestli má čas. Prostě se podívám a vidím volné okno.“
V oboru, kde jsou klientská data alfou a omegou, je pro 4poradce klíčové držet si v datech a rozběhnuté spolupráci dobrý přehled. „Než jsme zavedli RAYNET, byl to evidenční punk. S ním firma dostala řád. Správa klientů, správa aktivit, zpětné vazby, všechno dneska probíhá v RAYNETu,“ dodává a zmiňuje, že stejný přínos vnímá i v osobní rovině.
„Tady jsem měl zapsaný jeden typ úkolů, tam druhý, jinde třetí. Něco jsem měl v Excelu, další věci v OneNote a bůhvíkde ještě. Teď to mám celé na jednom místě a co tam není, to neexistuje. Dneska bych si RAYNET platil, i kdybych nepodnikal. Prostě proto, abych měl pořádek ve svém životě.“
Tip > Jak v RAYNETu pracovat s kalendářem? Náš tým podpory k tomu připravil jednoduchý návod.
Vedle toho pak ve firmě využívají hlavně obchodní nástěnku.
„V RAYNETu máme kompletní evidenci klientů a postupně se snažíme, abychom u záznamů měli co nejvíce dat. Jaká je návaznost, od koho přišlo doporučení, apod. V CRM dnes zaznamenáváme v podstatě vše kromě provizí. Jsou tam i veškeré úkoly pro asistentku, což je fajn, protože když se dříve zadávaly přes aplikace typu Messenger nebo e-maily, velmi rychle se v komunikaci ztratí. Takhle je vše na jednom místě.“
Poslední výzvou pro tým kolem Marka Kubise zůstává automatizace jednotlivých procesů a co největší využívání evidence CRM, aby z nástroje dle vlastních slov vytěžili maximum. V tomto směru Marek oceňuje přínos školení, která pomáhají urychlit osvojení jednotlivých funkcí: „I když to něco stojí, je to prostě efektivnější než po roce zjistit hele, tady je virtuální asistentka, která mi může šetřit čas.“
Díky RAYNETu teď 4poradci:
- Mají konečně všechna důležitá data na jednom místě.
- Získali lepší přehled nad celou evidencí klientů.
- Mohou snadněji plánovat školení i porady.
- Zvýšili výkon a pokračují v dobré práci.