OsmoDry: Chaos tabulek jsme vyměnili za přehlednou evidenci

OsmoDry: Chaos tabulek jsme vyměnili za přehlednou evidenci
Dokud byl v OsmoDry pouze jeden technik, který u zákazníků instaloval přístroje na vysoušení zdí, stačilo firmě spravovat údaje v tabulkách Google. Jenže jak se se tým i počet klientů rozrůstal, v datech zavládl chaos. A proto se vedení společnosti rozhodlo vyřešit ho jednou provždy – s pomocí RAYNET CRM.

Výchozí stav

Prodejní proces firmy OsmoDry je poměrně specifický. Zákazník při instalaci zaplatí vratnou zálohu a zbytek doplatí až po půl roce, když se přesvědčí o účinnosti přístroje.

V Google tabulkách se tak postupně nashromáždily údaje o víc než tisícovce klientů, kteří byli v různé fázi prodeje nebo ho měli dokonce už za sebou. A vyznat se v nich bylo prakticky nemožné.

„Ve stejném poli bylo třeba jméno zákazníka, stav zakázky, nebo informace o posledním kontaktu s klientem. Každý technik navíc údaje zadával jinak. A všechno jsem to musela ručně procházet a čistit.“

3 problémy, které mělo CRM vyřešit

Nepřehledné informace o zakázkách
Složitá koordinace zaměstnanců
Zdlouhavé čištění dat

3 zásadní požadavky na nové CRM

Jednoduché ovládání v češtině
Bezpečnost a stabilita systému
Možnost využití map pro plánování tras techniků

Proč vybrali RAYNET ?

„Důležité pro nás byly hlavně mapy, se kterými by si technici mohli naplánovat cestu. A ty RAYNET nabízel. Navíc se nám líbilo, že je opravdu bezpečný a nemusíme se bát ztráty dat.“

Ještě před finálním rozhodnutím Karolína Mikysková RAYNET CRM spolu s dalšími systémy měsíc zkoušela. Kromě samotného softwaru ocenila i webináře. „Hned při testovacím provozu jsem vyzkoušela dva. Oba mi hodně pomohly a ušetřily spoustu času. Nemusela jsem totiž vše hledat sama. Lektoři navíc byli moc milí,“ podotýká žena, která se stará o vztahy se zákazníky.

Glosa k implementaci

Aby byla implementace a následné používání systému co nejefektivnější, vsadili v OsmoDry na jednoduchost. Dokládá to i glosa Karolíny Mikyskové:

„Věděla jsme, že implementace každého systému bývá jednou z nejproblematičtějších částí. Proto jsem se snažila technikům podat vše tak, aby bylo naprosto jasné, co mají dělat. Bylo to stylem: Přijdeš, klikneš sem, pak sem, vyplníš tyhle kolonky, pak klikneš sem a do názvu zadáš jméno klienta. Sem nic nepiš, ať v tom není nepořádek, a sem můžeš naopak napsat poznámky, jaké chceš.“

Jak to dopadlo

I díky jasným pokynům si technici na RAYNET rychle zvykli. Teď jim ulehčuje práci stejně jako Mikyskové, která už nemusí ručně procházet obsáhlé Google tabulky.

Sama proto přidala 4 konkrétní postřehy, jak firmě zavedení RAYNETu pomohlo:

  • Máme jistotu, že i kdybychom si omylem smazali data, můžeme je díky zálohování získat zpět.
  • Snadno dohledáme klienty, od kterých chceme reference.
  • Data jsou přehledně členěná, takže s nimi můžeme rovnou pracovat a nemusíme je čistit.
  • Předávání práce mezi techniky je mnohem jednodušší.

Doporučení na závěr

„Pohlídali jsme si, aby všichni u nás dostali podrobný návod k tomu, jak s RAYNETem zacházet a jak co evidovat. To v začátcích hodně pomáhá.“

Karolína Mikysková, řízení vztahů se zákazníky
Firma: OsmoDry s.r.o.
Obor podnikání: odvlhčování zdiva
Web: www.osmodry.cz
Počet uživatelů: 8
RAYNET CRM používá od: 2016