Výchozí stav
Prodejní proces firmy OsmoDry je poměrně specifický. Zákazník při instalaci zaplatí vratnou zálohu a zbytek doplatí až po půl roce, když se přesvědčí o účinnosti přístroje.
V Google tabulkách se tak postupně nashromáždily údaje o víc než tisícovce klientů, kteří byli v různé fázi prodeje nebo ho měli dokonce už za sebou. A vyznat se v nich bylo prakticky nemožné.
„Ve stejném poli bylo třeba jméno zákazníka, stav zakázky, nebo informace o posledním kontaktu s klientem. Každý technik navíc údaje zadával jinak. A všechno jsem to musela ručně procházet a čistit.“
3 problémy, které mělo CRM vyřešit
3 zásadní požadavky na nové CRM
Proč vybrali RAYNET ?
„Důležité pro nás byly hlavně mapy, se kterými by si technici mohli naplánovat cestu. A ty RAYNET nabízel. Navíc se nám líbilo, že je opravdu bezpečný a nemusíme se bát ztráty dat.“
Ještě před finálním rozhodnutím Karolína Mikysková RAYNET CRM spolu s dalšími systémy měsíc zkoušela. Kromě samotného softwaru ocenila i webináře. „Hned při testovacím provozu jsem vyzkoušela dva. Oba mi hodně pomohly a ušetřily spoustu času. Nemusela jsem totiž vše hledat sama. Lektoři navíc byli moc milí,“ podotýká žena, která se stará o vztahy se zákazníky.
Glosa k implementaci
Aby byla implementace a následné používání systému co nejefektivnější, vsadili v OsmoDry na jednoduchost. Dokládá to i glosa Karolíny Mikyskové:
„Věděla jsme, že implementace každého systému bývá jednou z nejproblematičtějších částí. Proto jsem se snažila technikům podat vše tak, aby bylo naprosto jasné, co mají dělat. Bylo to stylem: Přijdeš, klikneš sem, pak sem, vyplníš tyhle kolonky, pak klikneš sem a do názvu zadáš jméno klienta. Sem nic nepiš, ať v tom není nepořádek, a sem můžeš naopak napsat poznámky, jaké chceš.“
Jak to dopadlo
I díky jasným pokynům si technici na RAYNET rychle zvykli. Teď jim ulehčuje práci stejně jako Mikyskové, která už nemusí ručně procházet obsáhlé Google tabulky.
Sama proto přidala 4 konkrétní postřehy, jak firmě zavedení RAYNETu pomohlo:
- Máme jistotu, že i kdybychom si omylem smazali data, můžeme je díky zálohování získat zpět.
- Snadno dohledáme klienty, od kterých chceme reference.
- Data jsou přehledně členěná, takže s nimi můžeme rovnou pracovat a nemusíme je čistit.
- Předávání práce mezi techniky je mnohem jednodušší.
Doporučení na závěr
„Pohlídali jsme si, aby všichni u nás dostali podrobný návod k tomu, jak s RAYNETem zacházet a jak co evidovat. To v začátcích hodně pomáhá.“
Karolína Mikysková, řízení vztahů se zákazníky
Firma: OsmoDry s.r.o.
Obor podnikání: odvlhčování zdiva
Web: www.osmodry.cz
Počet uživatelů: 8
RAYNET CRM používá od: 2016