Výchozí stav
Blachere pracuje s informacemi o více než 5 000 klientech. Před érou CRM je udržovala v papírové podobě, klasicky v šanonech. Informace byly roztříštěné mezi členy obchodního týmu, takže špatně dohledatelné a hlavně bez šance využít je na plno.
„Neměl jsem přehled, co dělají zaměstnanci. Potřeboval jsem vědět, v jaké fázi jsou různé projekty, a také jsem chtěl efektivně oslovovat nové klienty.“
3 problémy, které mělo CRM vyřešit
3 zásadní požadavky na nové CRM
Proč vybrali RAYNET ?
„Líbilo se nám jednoduché prostředí, které pochopí každý, a že to umí komunikovat s tablety, mobilem. Navíc nový zaměstnanec se s RAYNETem naučí pracovat během cca dvou dnů.“
Glosa k implementaci
Nadchnout obchodní tým pro zásadní změnu stylu práce není úkol z kategorie „procházka růžovou zahradou.“ Jak na to šli v Blachere dokumentuje vtipná glosa pana Peška: „Snažil jsem se to podat tak, že to není pro to, abych tým kontroloval, ale primárně proto, aby se jim lépe pracovalo. Nějakým způsobem si vždycky muselí, musí a budou muset evidovat obchodní informace a CRM je způsob, díky kterého budou mít všechno na jednom místě: databázi klientů, kalendář, zápisy z jednání, nabídky. Dal jsem jim 14 dnů na to, aby si všechny ty papírové verze přeházeli do RAYNETu. Když jsem po těch 14 dnech přišel do kanceláře a holčina tam pořád hledala v šanonech, tak jsem ty šanony vzal, dal si je na okno a řekl, že je zjevně čas najít si klienty nové.“
Jak to dopadlo
S nasazením RAYNET CRM je spokojená nejenom společnost Blachere, ale i lesy - z kanceláří nakonec opravdu zmizely stohy šanonů a papírů.
5 konkrétních postřehů přidal osobně Antonín Pešek:
- Mám přehled o práci týmu obchodníků
- Známe dokonale stav všech zakázek
- Obchodníci mají emaily, kalendář i historii na jednom místě
- Mohu měnit uživatelské role podle aktuální potřeby
- Díky jednoduchému ovládání aplikaci pochopí každý
- Nehrozí krádež databáze bývalými zaměstnanci
Doporučení na závěr
„Jestli se nechcete pořád někoho na něco ptát, pořiďte si RAYNET CRM. Stačí pár kliknutí a máte přehled o všem, co se ve vaší firmě děje.“
Antonín Pešek, ředitel
Firma: BlachereIllumination CZ s.r.o.
Obor podnikání: světelné vánoční (i jiné) dekorace
Web: www.blachereilluminations.cz
Počet uživatelů: 6
RAYNET CRM používá od: 2015