Při výběru CRM narazíte na desítky systémů, které se předhání v tom, jaké nabízí funkce a propojení s dalšími nástroji. Abychom vám výběr usnadnili, vybrali jsme nejvíce používaná a oblíbená česká CRM a porovnali je. Přečtěte si, co umí, abyste si mohli vybrat to nejvhodnější pro vás a váš obchod.
Jak vybrat české CRM
Než se pustíte do výběru českého CRM, ujasněte si, které funkce od systému vyžadujete. Pomůže vám v tom i článek 5 tipů, jak vybrat nejlepší CRM pro vaši firmu.
Práci s CRM i třeba komunikaci se zákaznickou podporou vám usnadní, když bude systém v češtině. Vybrali jsme proto oblíbená CRM, která český trh nabízí, a porovnali je. Přečtěte si hodnocení a zjistěte, které je pro vaši firmu nejlepší.
RAYNET – oblíbená volba pro správu obchodu
RAYNET je přehledné české CRM, se kterým máte sales pod kontrolou. Hlavní úlohou RAYNETu je totiž správa kontaktů a obchodních případů, aby měli všichni obchodníci v týmu dokonalý přehled, co se zrovna u kterého klienta děje.
Uleví jim od rutinních činností a uvolní tak ruce pro práci na důležitějších úkolech. Díky cloudu a mobilní aplikaci navíc mají přehled o všech obchodech prakticky stále u sebe. Přehledně zpracovává i analýzy prodeje. Jednoduše zobrazí vývoj obchodů, porovná jednotlivé prodejní týmy nebo rovnou zanalyzuje celou vaši pipeline.
Výhodou je i fungující česká zákaznická podpora a snadná možnost propojení CRM s dalšími aplikacemi od kalendářů přes mailingové nástroje až po účetní systémy.
RAYNET CRM si můžete vyzkoušet na 30 dní zdarma a bez závazků.
Zoho CRM je nabité funkcemi
Cloudové Zoho CRM nabízí oproti RAYNETu víc funkcí a propojení s dalšími nástroji, neumožňuje ale integraci účetních systémů. Zaměřuje se kromě obchodu také na marketing a komunikaci se zákazníky, abyste díky němu snadněji oslovili perspektivní leady.
Kromě bezplatné verze má Zoho CRM několik tarifů, které jsou plné pokročilých funkcí. To ocení zejména větší firmy a korporace, které od CRM očekávají třeba i automatizaci marketingu nebo měření KPIs. Zoho CRM si můžete vyzkoušet v 15denní trial verzi.
I když se Zoho CRM využívá celosvětově, má rozhraní i zákaznickou podporu v češtině.
Pipedrive nabízí reporty a automatizaci procesů
Jak už jeho název napovídá, tohle cloudové CRM vám usnadní konverzi leadů a obchod. Umožňuje plánování prodejních aktivit a také jejich analytiku, která vede ke zkvalitnění obchodu.
Zaměřuje se na automatizaci řízení vztahů a komunikace se zákazníky, ulehčí vám plánování odesílání e-mailů, plánování callů i schůzek.
Stejně jako RAYNET má i Pipedrive mobilní aplikaci, se kterou mají vaši obchodníci okamžitý přehled o aktuálních obchodech.
Se Zoho CRM je srovnatelný co se týče integrace množství nástrojů i nabídky více tarifů s různými funkcemi. Na vyzkoušení zdarma máte 14 dní.
Mimochodem, kromě CRM vám obchodní procesy usnadní i spousta dalších nástrojů. Ty nejužitečnější popisujeme v článku.
FLOWii pro efektivní řízení firmy
Stejně jako RAYNET je FLOWii další ryze české CRM. Spíš než o klasické cloudové CRM však jde o soubor řešení pro efektivnější řízení firem v rámci několika oblastí. Umí tedy řízení vztahů se zákazníky, zakázek a projektů, evidenci příjmů a výdajů, skladových zásob i docházky zaměstnanců nebo pro fakturaci.
Výhodou FLOWii je, že si každá firma může vybrat funkce, které potřebuje, a z nich si vystavět řešení, které jí bude vyhovovat. Oproti jiným CRM systémům mohou obchodníci postrádat některé pokročilé funkce, ale pro sales aktivity menších firem je FLOWii dostačující.
FLOWii CRM nabízí tarif zdarma, který umožňuje pouze fakturaci. Klasické funkce CRM systému jako přehled obchodních případů a řízení zakázek pak umí placené verze. Všechny je můžete vyzkoušet 30 dní zdarma.
Kromě běžné zákaznické podpory je možné si navíc zaplatit i školení nebo osobní konzultace.
SugarCRM si upravíte přesně podle sebe
Na míru svým potřebám v salesu si přizpůsobíte také SugarCRM. Podobně jako Zoho CRM se zaměřuje na marketing, takže nabízí pokročilé funkce v této oblasti, třeba segmentaci cílovky.
Cílem tohoto českého CRM je, aby obchodníci a další lidé ve firmě nemuseli přepínat mezi nástroji, ale vše řešili pomocí jednoho systému díky integraci všech nástrojů. Proto je SugarCRM tzv. open-source řešením a umožňuje, aby si firma funkce upravila přesně toho, co potřebuje.
To se také promítá do ceny, SugarCRM se proto vyplatí spíš větším firmám. Vyzkoušet si ho ale můžete zdarma.
Jaké je nejlepší české CRM?
Jak jsme řekli už v úvodu, záleží na tom, co od CRM očekáváte, ale také třeba podle velikosti firmy a počtu uživatelů. Protože základní funkce CRM nabízí všechna řešení, budete se rozhodovat i podle toho, které nástroje lze s vybraným CRM propojit. Ne každý systém totiž umí integrovat aplikaci, kterou už ve firmě používáte.
Vybírat můžete i podle pokročilých funkcí, pokud je potřebujete a využijete. CRM systémy nabité funkcemi využijí a ocení spíš velké firmy, které si je také mohou cenově dovolit.
Pokud ale potřebujete praktické CRM pro pár obchodníků, vybírejte spíš systém, který je nezahltí množstvím funkcí a umožní jim plně se soustředit na zefektivnějí obchodu.
Jak vybrat CRM
Při výběru CRM se zaměřte zejména na následujících 6 kroků.
1. Sepište si procesy, které chcete usnadnit – Zamyslete se, které vaše současné činnosti a procesy by šlo dělat jednodušeji a co k tomu potřebujete. Dejte hlavy dohromady s celým obchodním týmem a výsledky si sepište. Po sepsání budete mít jasnou představu o tom, co od CRM očekáváte. Check-list vám poslouží také na případné schůzce s dodavatelem.
2. Ujasněte si technické požadavky – CRM můžete mít nainstalované na vlastním serveru nebo využívat cloudovou verzi. První variantu typicky preferují velké firmy, které chtějí mít všechna data pod vlastní střechou. Cloudové CRM je vhodné pro většinu malých a středních firem. Do systému totiž jednoduše přistupují z webového prohlížeče a mobilní aplikace a nemusí ručně provádět aktualizace.
3. Rozmyslete si požadované funkce – Správu kontaktů a leadů, kalendář, prodejní trychtýř nebo reporty umí každé CRM. Pokud ale potřebujete specifické funkce, ujistěte se, zda je dodavatelé nabízí. Stejně si ověřte, že CRM půjde propojit s jinými nástroji a aplikacemi, které používáte (například pro fakturaci nebo projektové řízení).
4. Otestujte systém i zákaznickou podporu – Nekupujte zajíce v pytli a vyzkoušejte si nejprve demoverzi. Jen tak zjistíte, jak se obchodníkům v CRM pracuje v praxi. Pokud třeba přijdete na to, že je systém málo uživatelsky přívětivý a dlouho v něm hledáte, kam kliknout, dejte přednost jinému – výrazně to urychlí práci. Během testování si také ověřte zákaznickou podporu – jak rychle řeší požadavky a kdy je k dispozici.
5. Ujasněte si rozpočet – Cena CRM se nejčastěji odvíjí od počtu licencí. Pokud máte větší obchodní tým, pravděpodobně vás CRM vyjde na několik tisíc měsíčně. Spočítejte si proto, kdo všechno bude v CRM pracovat. U každého potenciálního dodavatele také zkontrolujte, zda nemá skryté poplatky – některé CRM si účtují extra peníze za některé funkce, integrace či import dat. Žádný solidní dodavatel to před vámi nebude tajit.
6. Prohlédněte si reference – Pokud CRM využívají firmy podobné velikosti a z podobného oboru, jako je ta vaše, pravděpodobně se vám s ním bude také dobře pracovat. Proto si u každého systému prohlédněte reference nebo případové studie.
Rady k výběru CRM systému podrobně popisujeme v samostatném článku, tak na něj mrkněte.