Dobré vztahy jsou základ a platí to i pro ty obchodní. Spokojení klienti u vás budou nakupovat opakovaně, doporučí vás dál, a tím vaše obchody porostou. Jak řídit vztahy se zákazníky efektivně a tak, aby se z nich stali loajální klienti?
Z dobrých vztahů těží obě strany
Cílem řízení vztahů se zákazníky je aktivně vytvářet a udržovat dlouhodobé vztahy, které jsou prospěšné:
- pro zákazníky – příjemně se jim u vás nakupuje a mají jistotu, že jim nabízíte to, co potřebují,
- i pro celou firmu – protože spokojený zákazník přináší další obchody.
Vztahy stavějte na poznání
Předpokladem dobrých vztahů je vzájemné poznání. Klient o vás toho ví hodně z vašeho webu, sociálních sítích nebo z toho, jak s ním komunikujete. Co víte vy o klientovi?
Abyste mohli budovat kvalitní obchodní vztahy, potřebujete mít přehled o tom,:
- co vaši zákazníci chtějí a co je zajímá,
- co je trápí nebo co řeší,
- co potřebují.
Pokud tohle víte, budete zákazníkovi rozumět a nabídnete mu pokaždé řešení, které potřebuje a poslouží mu.
Budujte důvěru
Tím si u klienta získáte důvěru, která je dalším pilířem dobrých vztahů. Zákazníci budou vědět, že jim vždy pomůžete a nenecháte je na holičkách. A vy zase máte jistotu, že se na vás pokaždé rádi obrátí.
Díky dobrým vztahům se vám klienti snadněji svěří s tím, co je pálí. Předvídat a chápat jejich potřeby je pak základ každého úspěšného obchodu.
Jak na řízení vztahů se zákazníky
Shrneme si to – řízení vztahů se zákazníky probíhá takto:
- shromažďujete a zpracováváte informace o svých klientech,
- abyste je lépe znali a chápali jejich potřeby a zvyklosti,
- díky tomu jim nabídnete správné řešení, které ocení,
- navíc vědí, že jim nasloucháte,
- to vzbudí jejich důvěru ve vás
- a pokaždé se na vás se svým problémem či přáním obrátí.
S klientem tedy potřebujete efektivně komunikovat a všechny podněty si ukládat, abyste na nich v budoucnu mohli stavět.
CRM pro řízení vztahů se zákazníky
Snadno se to řekne, ale hůř udělá. Abyste udrželi všechny informace o každém klientovi, museli byste mít sloní paměť. Blok s poznámkami ze schůzek také není zrovna přehledným řešením.
Proto obchodníci, finanční manažeři, podnikatelé i ředitelé firem používají CRM. Jeho název vychází z anglického Customer Relationship Management a je to nástroj, který vám usnadní řízení vztahů se zákazníky.
Hlavní výhody CRM systému jsou následující:
- máte přehledně uložené údaje o klientech, abyste se k nim kdykoliv dostali vy i vaši kolegové, kteří se zákazníky jednají,
- vidíte celou historii komunikace s klienty, což usnadní a zrychlí třeba služby zákaznické podpory,
- data jsou v bezpečí a nemusíte se bát, že byste nějakou informaci ztratili,
- změny v údajích se propíšou do celého systému, takže všichni mají neustále aktuální informace,
- CRM za vás pohlídá všechny termíny, abyste nezapomněli na schůzku nebo třeba blahopřání klientovi k narozeninám.
Vyzkoušejte RAYNET CRM na 30 dní zdarma a bez závazků. Ale pozor, nejspíš zjistíte, že se bez CRM na řízení vztahů se zákazníky neobejdete.