Jak mít spokojené klienty? Díky řízení vztahů se zákazníky.

Jak mít spokojené klienty? Díky řízení vztahů se zákazníky.

Dobré vztahy jsou základ a platí to i pro ty obchodní. Spokojení klienti u vás budou nakupovat opakovaně, doporučí vás dál, a tím vaše obchody porostou. Jak řídit vztahy se zákazníky efektivně a tak, aby se z nich stali loajální klienti?

Z dobrých vztahů těží obě strany

Cílem řízení vztahů se zákazníky je aktivně vytvářet a udržovat dlouhodobé vztahy, které jsou prospěšné:

  • pro zákazníky – příjemně se jim u vás nakupuje a mají jistotu, že jim nabízíte to, co potřebují,
  • i pro celou firmu – protože spokojený zákazník přináší další obchody.

Vztahy stavějte na poznání

Předpokladem dobrých vztahů je vzájemné poznání. Klient o vás toho ví hodně z vašeho webu, sociálních sítích nebo z toho, jak s ním komunikujete. Co víte vy o klientovi?

Abyste mohli budovat kvalitní obchodní vztahy, potřebujete mít přehled o tom,:

  • co vaši zákazníci chtějí a co je zajímá,
  • co je trápí nebo co řeší,
  • co potřebují.

Pokud tohle víte, budete zákazníkovi rozumět a nabídnete mu pokaždé řešení, které potřebuje a poslouží mu.

Budujte důvěru

Tím si u klienta získáte důvěru, která je dalším pilířem dobrých vztahů. Zákazníci budou vědět, že jim vždy pomůžete a nenecháte je na holičkách. A vy zase máte jistotu, že se na vás pokaždé rádi obrátí.

Díky dobrým vztahům se vám klienti snadněji svěří s tím, co je pálí. Předvídat a chápat jejich potřeby je pak základ každého úspěšného obchodu.

Jak na řízení vztahů se zákazníky

Shrneme si to – řízení vztahů se zákazníky probíhá takto:

  • shromažďujete a zpracováváte informace o svých klientech,
  • abyste je lépe znali a chápali jejich potřeby a zvyklosti,
  • díky tomu jim nabídnete správné řešení, které ocení,
  • navíc vědí, že jim nasloucháte,
  • to vzbudí jejich důvěru ve vás
  • a pokaždé se na vás se svým problémem či přáním obrátí.

S klientem tedy potřebujete efektivně komunikovat a všechny podněty si ukládat, abyste na nich v budoucnu mohli stavět.

CRM pro řízení vztahů se zákazníky

Snadno se to řekne, ale hůř udělá. Abyste udrželi všechny informace o každém klientovi, museli byste mít sloní paměť. Blok s poznámkami ze schůzek také není zrovna přehledným řešením.

Proto obchodníci, finanční manažeři, podnikatelé i ředitelé firem používají CRM. Jeho název vychází z anglického Customer Relationship Management a je to nástroj, který vám usnadní řízení vztahů se zákazníky.

Hlavní výhody CRM systému jsou následující:

  • máte přehledně uložené údaje o klientech, abyste se k nim kdykoliv dostali vy i vaši kolegové, kteří se zákazníky jednají,
  • vidíte celou historii komunikace s klienty, což usnadní a zrychlí třeba služby zákaznické podpory,
  • data jsou v bezpečí a nemusíte se bát, že byste nějakou informaci ztratili,
  • změny v údajích se propíšou do celého systému, takže všichni mají neustále aktuální informace,
  • CRM za vás pohlídá všechny termíny, abyste nezapomněli na schůzku nebo třeba blahopřání klientovi k narozeninám.

Vyzkoušejte RAYNET CRM na 30 dní zdarma a bez závazků. Ale pozor, nejspíš zjistíte, že se bez CRM na řízení vztahů se zákazníky neobejdete.