36 byznysových trendů a předpovědí pro rok 2015

36 byznysových trendů a předpovědí pro rok 2015
36 byznysových trendů a předpovědí pro rok 2015
36 byznysových trendů a předpovědí pro rok 2015
36 byznysových trendů a předpovědí pro rok 2015
36 byznysových trendů a předpovědí pro rok 2015
Příchod nového roku = žně pro analytiky. I pro rok 2015 vydaly desítky expertů od Gartneru po Forbes žebříčky trendů, které budou letos hýbat s byznysem. A protože fungujeme v oboru, ve kterém jsou inovace vším, pročetli naši spolupracovníci pár tuctů takových seznamů a vydolovali z nich to, co podle nás stojí za pozornost.

Nechceme vás ničit téměř 40 tipy bez ladu a skladu. Seznam je proto rozdělen do čtyř tematických oblastí podle toho, co se v žebříčcích objevovalo nejčastěji:

Technologie

  1. 42% celosvětové populace bude mít na konci roku 2015 smartphone. Téměř polovina všech lidí tedy bude neustále připojena k internetu a bude využívat jen to, co vyhovuje jejím potřebám.
  2. Rok 2015 bude historicky nejúspěšnější pro Apple. Podle odhadů firma dosáhne v příštím roce tržní hodnoty jednoho bilionu dolarů. Apple hodlá ovládnout trh se smartwatch a přes 15 milionů dospělých Američanů už nyní oznámilo, že si Apple Watch koupí.
  1. CRM budou jednodušší a mobilní (z této předpovědi máme radost!). Trend směřuje jednoznačně k tomu ušetřit díky CRM více času, než strávíme jeho plněním a údržbou.
  2. Žádné předpovědi, ale daty podložené predikce. Analýza vlastních dat jede. Velké firmy už daty proženou jakékoliv rozhodování.
  3. Vzroste využití 3D tiskáren. V roce 2015 se očekává nárůst používání této technologie téměř o 100%. Stejný trend se očekává minimálně i pro další rok.
  4. Hitem budou smartwatch. Kromě vzrůstající obliby chytrých telefonů ovládnou trh i chytré hodinky. Umožňují čtení sms, e-mailů, obsahu na Facebooku a třeba i poslech hudby.
  5. Přibudou aplikace reagující na okolí. Umělá inteligence ve spojení s daty z analytických nástrojů bude reagovat na okolí a na základě toho doručovat uživateli jen relevantní informace.
  6. Začnou rychleji vznikat chytré stroje. V souvislosti s předchozím bodem se budou stroje samy učit a samostatně jednat. V roce 2015 by mohla začít jejich éra.
  7. Nakupování přes mobil změní systém prodeje. Transakce při nákupu přes mobil musí vyžadovat co nejmenší použití klávesnice.
  8. Vzroste význam cloudu. Důležité bude hlavně propojení mezi více cloudy a zařízeními.
  9. Aplikace se začnou chránit samy. Nikdo už nezajistí 100% bezpečné prostředí. Vývojáři proto začnou vytvářet bezpečnostní nástroje, které budou součástí každé aplikace.
  10. Se zvyšující se digitalizací vzrostou investice do bezpečnosti. Větší rozpočty ale nezajistí větší bezpečnost. Dojde proto k situaci popsané v předchozím bodě.

Byznys

  1. Změní se obchodní metody? Čím dál tím méně bude fungovat tlak obchodníků a manipulativní obchodní metody. Vítězit budou obchodníci, kteří dokážou poradit a přinést zákazníkovi přidanou hodnotu.
  2. Tlak na cenu na jedné straně... Zákazníci budou u běžného zboží čím dál tím více tlačit na co nejnižší cenu. A moderní technologie jim hledání levnějšího usnadní. Výzva pro byznys? Nedopustit, aby se z mého produktu stala komodita.
  3. …tlak na kvalitu na druhé. V roce 2015 tu už napevno budou zákazníci, kteří dokážou za perfektně připravené, fungující a hodnotné služby i produkty zaplatit odpovídající cenu.
  4. Příchod anti-zákazníků. Firmy si začnou definovat nejen zákazníky, které chtějí, ale i ty, které za žádnou cenu nechtějí. Jak se ptát? Proč s těmi lidmi vlastně vůbec mluvíme!?
  5. Podpora zdravého poměru práce a soukromého života u zaměstnanců. Zaměstnáváte lidi? Pak budete čím dál tím více tlačeni k tomu, abyste se postarali o to, že u vás neobětovávají své životy. Na osobním štěstí záleží!
  6. Generace Y přichází - Millennials, tedy lidé narození od konce 80. do konce 90. let, se stávají silnou kupní silou. A také pro vás pravděpodobně pracují. Jak s nimi jednat? To je výzva roku 2015.

Marketing

  1. Obsah se bude optimalizovat pro mobily. V roce 2015 už nestačí jen aplikace a perfektně se zobrazující stránky. Pro uživatele mobilního webu bude muset být přizpůsobený i veškerý obsah.
  1. Přibude reklamy na mobilech. Mobilům se lépe přizpůsobí i reklamy a jejich důležitost stoupne.
  2. Poroste význam obsahového marketingu. Přednost budou mít videa a vizuálně atraktivní materiály.
  3. Marketéři si uvědomí, že soupeří nejen s konkurencí, ale s celým internetem. Aby právě jejich značka zaujala, musí nabídnout co nejlepší obsah. A to souvisí s předchozím bodem.
  4. Vrátí se doba e-mailového marketingu. Narozdíl od marketingu na sociálních sítích jde totiž kontrolovat.
  5. K získávání e-mailových adres poslouží hlavně obsahový marketing. Firmy budou bezplatně nabízet e-booky, studie nebo whitepapery výměnou za e-mailovou adresu.
  6. Rozostří se hranice mezi SEO, obsahovým marketingem a sociálními médii. Už teď se o obsahovém marketingu mluví jako o novém SEO. Úspěšná firma ale v roce 2015 musí klást důraz na všechny tři obory.
  7. Hlavním trendem v reklamě bude jednoduchost a transparentnost. V souvislosti s předchozím bodem se budou i korporace snažit působit upřímně a vsadí na vyprávění příběhů.
  8. Zobrazování reklam bude ještě cílenější. Přibude i reklam nerozeznatelných od běžného obsahu, např. redakčních článků. Od bannerových reklam se bude upouštět.
  9. Ještě více se propojí marketing a obchod. Zvlášť v on-line prodeji na marketingu obchod životně závisí. Tam, kde má přijít úspěch, spolu musí marketing a obchod mluvit.

Sociální sítě

  1. Vzrostou počty reklam na sociálních sítích. Facebook omezuje dosah příspěvků, což firmy nutí investovat do reklam. Twitter zase testuje placení za reklamu vyvolané konkrétní akcí (stažení aplikace, kliknutí na stránky atd.)
  2. Reklamy na Facebooku ještě více zdraží. V souvislosti s předchozím bodem už stoupání cen začalo a pravděpodobně bude i pokračovat.
  3. Google+ začne upadat do zapomnění. Tato sociální síť nenabízí nic, co by sítě jako Facebook, Twitter nebo LinkedIn nenabízely už dříve. Pokud se to nezmění, brzy se na ni zapomene.
  4. Sociální sítě nabídnou komplexnější služby. Zvítězí ta, která nabídne nejucelenější, integrovaný a uživatelsky příjemný formát. Popularita Twitteru by proto mohla klesnout.
  5. Marketéři budou více využívat Pinterest. Obliba této sítě neustále stoupá a vypadá to, že se v příštím roce stane hlavním nástrojem pro propagaci značek pomocí fotek.
  6. YouTube se stane hlavní reklamní sítí. Kvalitní videa budou v boji s konkurencí velkou výhodou.
  7. Sociální sítě budou konečně uznány jako plnohodnotná součást obsahového marketingu. Obsahový marketing stojí na dvou pilířích, kterými jsou publikace a distribuce. A právě v druhém bodě se naplno projeví přínos sociálních sítí.
  8. Značky na sociálních sítích zlidští. Aby značky uspěly na sociálních sítích, musí zákazníkům ukázat svou lidskou tvář. Odosobněná korporátní sdělení v příštím roce rozhodně fanoušky nepřilákají.

Máte nějaký svůj osobní tip? Podělte se s námi o něj. A za rok se můžeme k seznamu vrátit a podívat se, jak to dopadlo ;-)