Využití CRM v marketingu: vytuňte kampaně na maximum a prohlubte vztahy s klienty

Využití CRM v marketingu: vytuňte kampaně na maximum a prohlubte vztahy s klienty
Marketing bez dat je jako střílení na terč se zavázanýma očima. Nevíte, kdo na co slyší, čím si ho získáte ani jaké vaše snažení mělo výsledky. Marketéři si mohou budovat vlastní databáze a sbírat data, nebo mohou spolupracovat s obchodníky a společně využít všechny výhody CRM. Marketing tím získá cenná data a obchod zase relevantní klienty.

V CRM máte všechny informace o klientech i leadech, které můžete využít pro tvorbu skvělých kampaní. Zpětně také v jednom systému vidíte jejich úspěšnost a příště je můžete ještě víc vytunit. CRM je mocný nástroj nejen pro obchod, ale i reklamní kampaně.

Přečtěte si, jak CRM v marketingu využijete:

Vytvářejte personalizovaný obsah na míru

Když znáte své publikum, můžete mu naservírovat to, po čem touží. Využijte data z CRM a postavte jim obsah z toho, co klienty zajímá. Přesně zacílené kampaně jsou efektivnější a přinesou vám lepší výsledky. Navíc jimi upevníte vztah se svými zákazníky, kteří vnímají, že je znáte a neposíláte jim zbytečnosti.

Ve výsledcích kampaní v CRM uvidíte také, co příště dělat lépe. Nebo čím zaujmete nové leady, ze kterých se mohou stát noví zákazníci – díky spolupráci marketérů a obchodníků.

O generování leadů a jejich posouvání prodejním trychtýřem jsme psali tady.

Segmentujte publikum do skupin

Pořádat plošné kobercové nálety na všechny klienty se nevyplácí. Různí lidé mají různé potřeby a nachází se v různých fázích prodejního cyklu. Ano, některé zprávou oslovíte, ale ostatní ji hodí do koše spolu se všemi dalšími, které jim od vás připlují.

Proto je důležitá segmentace. V CRM je to snadné – díky všem datům vám stačí vyfiltrovat třeba kontakty, se kterými jste tento rok obchodovali, ale poslední měsíc s nimi nebyli v kontaktu. Během minutky máte připravenou databázi, na kterou pošlete personalizovanou nabídku.

CRM a e-mailing

Data v CRM neslouží jen k vytváření databáze. Systém snadno napojíte na e-mailingový nástroj a celou rozesílku si ještě víc usnadníte. Vyfiltrované kontakty kliknutím na tlačítko exportujete přímo do nástroje pro rozesílky a máte hotovo. Kampaň během chvilky letí k těm lidem, které může zaujmout.

Kontakty máte neustále aktuální. Nemusíte se bát, že do databáze zapomenete někoho přidat. Vždy píšete všem, koho si z CRM vyberete – včetně kontaktů, které do něj přibyly třeba včera.

Důvody, proč propojit CRM s e-mailem, jsme sepsali v samostatném článku.

Zautomatizujte marketingové procesy a usnadněte si práci

CRM kromě rozesílkového nástroje propojíte s dalšími systémy a automatizujete rutinní práci. Například po integraci s automatizační platformou Make si vytvoříte scénáře v logice „Když se něco stane, tak něco udělej“.

Nejen že nemusíte neustále exportovat a importovat kontakty mezi CRM a e-mailem. Nastavíte si, že různé aktivity v CRM spouští různé kampaně a sekvence mailů. Nic neděláte ručně a máte jistotu, že se všechny důležité zprávy dostanou, kam mají.

Historii komunikace navíc vidí všichni v týmu. Obchodník třeba ví, která kampaň na klienta šla a na co může navázat při schůzce.

Měřte úspěšnost kampaní a výkonnost marketingu

Nejen že díky CRM připravíte skvělou kampaň, snadněji ji také vyhodnotíte. Jakmile se kontakt dostane do vašeho CRM, už o něm máte přehled až do konce obchodního vztahu. To znamená, že o každém víte, kdy a odkud jste jej získali – a že třeba až rok po prvním kontaktu v návaznosti na reklamní kampaň u vás opravdu nakoupil. Bez CRM už byste kontakt ztratili ze zřetele a nevzpomněli si, co ho k vám přivedlo.

Jasně, vyhodnocení umí e-mailingové nástroje samy o sobě. Ale pokud se data přenesou do CRM, jste ještě o krok napřed. Vidíte nejen úspěšnost marketingu, ale i reálný dopad na obchod.

Víte, jak který klient na zprávu zaregoval, jestli si ji vůbec otevřel, nebo dokonce poptal nabízené zboží či služby. Vyčíslíte hodnotu e-mailingu pro obchod a budoucí reklamy podle dat můžete dál vylepšovat.

Naboostujte i svůj marketing díky RAYNET CRM

Ze spolupráce obchodu s marketingem můžete jen získat. Konkrétně:

  • lepší přehled o leadech a klientech, takže lépe chápete jejich chování a připravujete jim kampaně na míru,
  • tím zlepšíte komunikaci a upevníte s nimi vztahy,
  • také lépe zvládnete odpovídat na jejich potřeby,
  • takže zvýšíte loajalitu zákazníků
  • a navíc získáte další cenná data a uvidíte, do čeho se vyplatí investovat.

Máte CRM napěchované daty, ale používáte ho zatím jen pro obchod? Nechte do něj vstoupit i marketing. A pokud CRM ještě nemáte vůbec, vyzkoušejte RAYNET na 30 dní zdarma a bez závazků – i když si myslíme, že si systém zamilujete.

Vyzkoušet CRM