Jak používat LinkedIn Sales Navigator, aby se vám vyplatil

Jak používat LinkedIn Sales Navigator, aby se vám vyplatil

LinkedIn je skvělý nástroj pro B2B byznys, který obchodníci využívají pro hledání nových leadů. Dost toho umí už v neplaceném základu, placená verze je ale podstatně nadupanější a váš obchod posune o level výš. Například s nástrojem LinkedIn Sales Navigator najdete ty správné lidi snadněji a rychleji.

Co je to LinkedIn Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator je nástroj, který obchodníkům usnadňuje hledání a oslovování nových kvalifikovaných leadů. Jde o jednu z placených funkcí LinkedInu, kterou najdete v prémiových účtech pod Sales Solutions v záložce Work.

Díky propracovaným filtrům, rozšířeným možnostem vyhledávání a snadnějšímu kontaktování osob najdete rychle a efektivně přesně toho, koho hledáte.

LinkedIn Sales Navigator a jeho výhody

LinkedIn sám o sobě dobře slouží k social sellingu, LinkedIn Sales Navigator ale vašemu obchodu otevře nové možnosti pro efektivnější generování leadů.

V placené verzi například:

  • uvidíte, kdo navštívil váš profil v posledních 90 dnech,
  • využijete rozšířenou filtraci, díky které lépe najdete, koho potřebujete,
  • budete mít vyhledávání bez omezení počtu znaků v dotazu nebo zobrazených výsledků,
  • kontakty přidáte do seznamů a uložíte si k nim poznámky nebo štítky, usnadní vám to kategorizaci leadů,
  • snadněji navážete konverzaci s leady, protože můžete odesílat zprávy bez nutnosti propojení.

Jak používat LinkedIn Sales Navigator při hledání leadů

Filtry a klíčová slova můžete využívat i v neplacené verzi, ale ne na úrovni, jakou nabízí profesionální účet. LinkedIn Sales Navigator umožňuje zadání několika různých parametrů spolu s neomezeným počtem klíčových slov, která zpřesní vyhledávání. Vyhledávací dotazy si můžete uložit a znovu použít později.

V době psaní tohoto článku umožňuje LinkedIn Sales Navigator filtrovat uživatele pomocí desítek filtrů, mezi kterými jsou například:

  • velikost firmy, ve které pracují,
  • město nebo stát, kde jejich firma sídlí,
  • typ průmyslu,
  • personální změny ve firmě (například růst počtu zaměstnanců nebo změna na konkrétní pozici),
  • aktivita z poslední doby (například interakce s konkrétním typem příspěvků).

Nebudete se tak prokousávat nerelevantními výsledky. Vyhledáváním kvalifikovaných leadů také zvýšíte svou úspěšnost a šanci, že se obchod podaří.

V LinkedIn Sales Navigatoru také můžete vyhledávat pomocí booleovských operátorů známých z programování (AND, OR, NOT). To vám umožní filtrovat leady ještě hlouběji. Například si takto vyhledáte kontakty, které jsou obchodní manažeři, ale zároveň nepracují ve firmách pod 50 lidí (operátor NOT).

Filtry využijete také k tomu, abyste lépe vymysleli icebreakery při prvním kontaktu s potenciálním klientem.  Například dohledáte pouze leady, s kterými:

  • máte společné kontakty,
  • jste se účastnili stejného kurzu nebo eventu,
  • sdílíte společné téma, o kterém zrovna publikovali příspěvek,
  • víte, že nedávno změnili zaměstnání.

Málo známou vychytávkou v LinkedIn Sales Navigatoru je funkce View Similar. Pokud ve vyhledaných lidech objevíte obzvláště zajímavý lead, klikněte na tlačítko View Similar a LinkedIn vám vyhledá uživatele, kteří mají podobnou pozici v podobně velkých firmách v podobném oboru.

Mimochodem pokud hledáte další způsoby, jak najít leady, rozebíráme je v samostatném článku.

Jak oslovit leady díky LinkedIn Sales Navigatoru

Zatímco v neplacené verzi musíte s kontaktem nejdřív navázat spojení, abyste mu mohli poslat zprávu, se Sales Navigatorem posíláte tzv. InMaily. Jde o zprávy, které můžete odeslat komukoliv mimo svou síť, navíc se mu zobrazí v horní části doručené pošty a upravit můžete i předmět zprávy.

Počet InMailů, které můžete odeslat, závisí na na vašem tarifu. Pohybuje se mezi 20 a 50 InMaily měsíčně. To uživatele motivuje, aby neposílali hromadné spamy. Doporučujeme InMaily dostatečně personalizovat a pečlivě připravit, aby lead zaujaly a nezavřel je jako každé druhé obchodní sdělení.

Seznamy a sledování aktivity leadů

Všechny vyhledávané i oslovené kontakty si rovnou uložíte do seznamů, abyste s nimi mohli pracovat později. Díky seznamům si udržíte přehled v tom, koho už jste oslovili, kdo vám odpověděl a s kým má smysl pracovat dál.

Prostřednictvím seznamů vás také LinkedIn upozorní na důležitou aktivitu u leadů, zejména na změny práce a příspěvky, které sdílí. Každou aktivitu u leadu si můžete označit záložkou, abyste se k ní kdykoliv později vrátili.

LinkedIn Sales Navigator tak funguje i jako jednoduché CRM. Pokud však od CRM očekáváte víc, vyzkoušejte profesionální CRM nástroj. Například RAYNET CRM si vyzkoušíte se všemi funkcemi zdarma a bez závazků po 30 dní.

Vyzkoušet CRM

Vyplatí se mi LinkedIn Sales Navigator?

Spoustu zajímavých funkcí umí LinkedIn sám o sobě. Za LinkedIn Sales Navigator při ročním předplatném zaplatíte téměř 2 000 Kč měsíčně (při měsíčním předplatném je to dokonce 2 355 Kč).

Ne každému se proto investice do nástroje vyplatí. Jeho zakoupení zvažte pouze pokud:

  • chcete ušetřit čas a vyhledávat relevantní leady efektivně,
  • potřebujete hledat konkrétní lidi i firmy splňující několik parametrů,
  • vyhledáváte hodně lidí a nechcete být omezení počtem výsledků,
  • chcete udržovat přehled ve vyhledávaných a oslovených leadech.

Dříve než si službu předplatíte se zamyslete také nad tím, jak LinkedIn používáte nyní. Placený účet sám o sobě vám nové obchody nepřinese. Je potřeba, abyste na LinkedInu už teď:

  • měli vytuněný a aktualizovaný profil,
  • měli vybudovanou síť kontaktů, kterou dál rozšiřujete a pracujete s ní,
  • byli aktivní, tvořili pravidelně vlastní obsah a reagovali na příspěvky ostatních.

Mrkněte také na článek, ve kterém popisujeme další chytré nástroje, které vám usnadní obchodování.