Jak používat LinkedIn Sales Navigator, aby se vám vyplatil

Jak používat LinkedIn Sales Navigator, aby se vám vyplatil

LinkedIn je skvělý nástroj pro B2B byznys, který obchodníci využívají pro hledání nových leadů. Dost toho umí už v neplaceném základu, placená verze je ale podstatně nadupanější a váš obchod posune o level výš. Například s nástrojem LinkedIn Sales Navigator najdete ty správné lidi snadněji a rychleji.

Co je to LinkedIn Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator je nástroj, který obchodníkům usnadňuje hledání a oslovování nových kvalifikovaných leadů. Jde o jednu z placených funkcí LinkedInu, kterou najdete v prémiových účtech pod Sales Solutions v záložce Work.

Díky propracovaným filtrům, rozšířeným možnostem vyhledávání a snadnějšímu kontaktování osob najdete rychle a efektivně přesně toho, koho hledáte.

Sales Navigator a jeho výhody

LinkedIn sám o sobě dobře slouží k social sellingu, LinkedIn Sales Navigator ale vašemu obchodu otevře nové možnosti pro efektivnější generování leadů.

V placené verzi například:

  • uvidíte, kdo navštívil váš profil v posledních 90 dnech,
  • využijete rozšířenou filtraci, díky které lépe najdete, koho potřebujete,
  • budete mít vyhledávání bez omezení počtu znaků v dotazu nebo zobrazených výsledků,
  • kontakty přidáte do seznamů a uložíte si k nim poznámky nebo štítky, usnadní vám to kategorizaci leadů,
  • snadněji navážete konverzaci s leady, protože můžete odesílat zprávy bez nutnosti propojení.

Jak používat LinkedIn Sales Navigator při hledání leadů

Filtry a klíčová slova můžete využívat i v neplacené verzi, ale ne na úrovni, jakou nabízí profesionální účet. LinkedIn Sales Navigator umožňuje zadání několika různých parametrů spolu s neomezeným počtem klíčových slov, která zpřesní vyhledávání. Vyhledávací dotazy si můžete uložit a znovu použít později.

Zvolíte si třeba, v jak zaměřené firmě a na jaké pozici má hledaný člověk pracovat, čemu se věnuje, kolik let zkušeností nebo jaké vzdělání má. Vyhledávat můžete i podle toho, kdo byl na LinkedInu v poslední době aktivní.

Nebudete se tak prokousávat nerelevantními výsledky. Vyhledáváním kvalifikovaných leadů také zvýšíte svou úspěšnost a šanci, že se obchod podaří.

Jak oslovit leady díky LinkedIn Sales Navigatoru

Zatímco v neplacené verzi musíte s kontaktem nejdřív navázat spojení, abyste mu mohli poslat zprávu, se Sales Navigatorem posíláte tzv. InMaily. Jde o zprávy, které můžete odeslat komukoliv mimo svou síť, navíc se mu zobrazí v horní části doručené pošty a upravit můžete i předmět zprávy.

Všechny vyhledávané i oslovené kontakty si rovnou uložíte do seznamů, abyste s nimi mohli pracovat později. Díky seznamům si udržíte přehled v tom, koho už jste oslovili, kdo vám odpověděl a s kým má smysl pracovat dál.

LinkedIn Sales Navigator tak funguje i jako jednoduché CRM. Pokud však od CRM očekáváte víc, vyzkoušejte profesionální CRM nástroj, třeba naše RAYNET CRM.

Vyplatí se mi LinkedIn Sales Navigator?

Spoustu zajímavých funkcí umí LinkedIn sám o sobě. Za LinkedIn Sales Navigator při ročním předplatném zaplatíte téměř 2 000 Kč měsíčně (při měsíčním předplatném je to dokonce 2 355 Kč).

Ne každému se proto investice do nástroje vyplatí. Jeho zakoupení zvažte pouze pokud:

  • chcete ušetřit čas a vyhledávat relevantní leady efektivně,
  • potřebujete hledat konkrétní lidi i firmy splňující několik parametrů,
  • vyhledáváte hodně lidí a nechcete být omezení počtem výsledků,
  • chcete udržovat přehled ve vyhledávaných a oslovených leadech.

Dříve než si službu předplatíte se zamyslete také nad tím, jak LinkedIn používáte nyní. Placený účet sám o sobě vám nové obchody nepřinese. Je potřeba, abyste na LinkedInu už teď:

  • měli vytuněný a aktualizovaný profil,
  • měli vybudovanou síť kontaktů, kterou dál rozšiřujete a pracujete s ní,
  • byli aktivní, tvořili pravidelně vlastní obsah a reagovali na příspěvky ostatních.