LinkedIn je skvělý nástroj pro B2B byznys, který obchodníci využívají pro hledání nových leadů. Dost toho umí už v neplaceném základu, placená verze je ale podstatně nadupanější a váš obchod posune o level výš. Například s nástrojem LinkedIn Sales Navigator najdete ty správné lidi snadněji a rychleji.
Co je to LinkedIn Sales Navigator
LinkedIn Sales Navigator je nástroj, který obchodníkům usnadňuje hledání a oslovování nových kvalifikovaných leadů. Jde o jednu z placených funkcí LinkedInu, kterou najdete v prémiových účtech pod Sales Solutions v záložce Work.
Díky propracovaným filtrům, rozšířeným možnostem vyhledávání a snadnějšímu kontaktování osob najdete rychle a efektivně přesně toho, koho hledáte.
Sales Navigator a jeho výhody
LinkedIn sám o sobě dobře slouží k social sellingu, LinkedIn Sales Navigator ale vašemu obchodu otevře nové možnosti pro efektivnější generování leadů.
V placené verzi například:
- uvidíte, kdo navštívil váš profil v posledních 90 dnech,
- využijete rozšířenou filtraci, díky které lépe najdete, koho potřebujete,
- budete mít vyhledávání bez omezení počtu znaků v dotazu nebo zobrazených výsledků,
- kontakty přidáte do seznamů a uložíte si k nim poznámky nebo štítky, usnadní vám to kategorizaci leadů,
- snadněji navážete konverzaci s leady, protože můžete odesílat zprávy bez nutnosti propojení.
Jak používat LinkedIn Sales Navigator při hledání leadů
Filtry a klíčová slova můžete využívat i v neplacené verzi, ale ne na úrovni, jakou nabízí profesionální účet. LinkedIn Sales Navigator umožňuje zadání několika různých parametrů spolu s neomezeným počtem klíčových slov, která zpřesní vyhledávání. Vyhledávací dotazy si můžete uložit a znovu použít později.
Zvolíte si třeba, v jak zaměřené firmě a na jaké pozici má hledaný člověk pracovat, čemu se věnuje, kolik let zkušeností nebo jaké vzdělání má. Vyhledávat můžete i podle toho, kdo byl na LinkedInu v poslední době aktivní.
Nebudete se tak prokousávat nerelevantními výsledky. Vyhledáváním kvalifikovaných leadů také zvýšíte svou úspěšnost a šanci, že se obchod podaří.
Jak oslovit leady díky LinkedIn Sales Navigatoru
Zatímco v neplacené verzi musíte s kontaktem nejdřív navázat spojení, abyste mu mohli poslat zprávu, se Sales Navigatorem posíláte tzv. InMaily. Jde o zprávy, které můžete odeslat komukoliv mimo svou síť, navíc se mu zobrazí v horní části doručené pošty a upravit můžete i předmět zprávy.
Všechny vyhledávané i oslovené kontakty si rovnou uložíte do seznamů, abyste s nimi mohli pracovat později. Díky seznamům si udržíte přehled v tom, koho už jste oslovili, kdo vám odpověděl a s kým má smysl pracovat dál.
LinkedIn Sales Navigator tak funguje i jako jednoduché CRM. Pokud však od CRM očekáváte víc, vyzkoušejte profesionální CRM nástroj, třeba naše RAYNET CRM.
Vyplatí se mi LinkedIn Sales Navigator?
Spoustu zajímavých funkcí umí LinkedIn sám o sobě. Za LinkedIn Sales Navigator při ročním předplatném zaplatíte téměř 2 000 Kč měsíčně (při měsíčním předplatném je to dokonce 2 355 Kč).
Ne každému se proto investice do nástroje vyplatí. Jeho zakoupení zvažte pouze pokud:
- chcete ušetřit čas a vyhledávat relevantní leady efektivně,
- potřebujete hledat konkrétní lidi i firmy splňující několik parametrů,
- vyhledáváte hodně lidí a nechcete být omezení počtem výsledků,
- chcete udržovat přehled ve vyhledávaných a oslovených leadech.
Dříve než si službu předplatíte se zamyslete také nad tím, jak LinkedIn používáte nyní. Placený účet sám o sobě vám nové obchody nepřinese. Je potřeba, abyste na LinkedInu už teď:
- měli vytuněný a aktualizovaný profil,
- měli vybudovanou síť kontaktů, kterou dál rozšiřujete a pracujete s ní,
- byli aktivní, tvořili pravidelně vlastní obsah a reagovali na příspěvky ostatních.