O tom, jak vybrat CRM, jsme už psali. Sepsali jsme také velké srovnání nejlepších CRM systémů. Dnes se podrobně podíváme na srovnání Raynetu a Sales Cloudu od Salesforce.

Raynet je nejoblíbenější CRM v Česku, které roste společně s uživateli. Proto je vhodné pro malé, střední i větší firmy. Svým klientům zjednodušuje práci od roku 2004, kdy jej založili čtyři ostravští ajťáci s láskou k programování a obchodu. Intuitivní design a výkonné funkce pro zefektivnění obchodních procesů jsou alfou a omegou Raynetu. A protože se chce stát světovou špičkou v polidšťování software, zakládá si na skvělé zákaznické podpoře.

Salesforce je komplexní CRM platforma z USA, kterou si oblíbilo mnoho firem po celém světě. Obsahuje řadu nástrojů pro obchod, marketing nebo zákaznický servis. Nejlépe sedne velkým firmám s komplikovanými procesy a specifickými požadavky na přizpůsobení a škálovatelnost. Salesforce poskytuje pouze platformu a využívá síť partnerů, kteří zajišťují implementaci a další služby spojené se zavedením a správou CRM.
Srovnání ceny a funkcí Raynet vs. Salesforce
Salesforce i Raynet jsou cloudová CRM, ale každé nabízí odlišný přístup k řízení vztahů se zákazníky. Hlavně tím, že cílí na firmy různých velikostí a potřeb. Stejně jako Hubspot je Salesforce komplexní ekosystém firemních nástrojů, a proto budeme Raynet srovnávat pouze s nástrojem Sales Cloud, který je součástí Salesforce a nabízí veškeré CRM funkce.
Přehled funkcí a srovnání cen obou CRMek vidíte v tabulce:
Raynet | Salesforce | ||
---|---|---|---|
| Cena za uživatele měsíčně (při ročních platbách) | 390 až 1 190 Kč | 625 až 12 500 Kč |
| Zkušební verze zdarma | ✅ | ✅ |
| Přibližný ekvivalent plánu Start od Raynetu | 390 Kč | 625 Kč |
| Přibližný ekvivalent plánu Professional od Raynetu | 740 Kč | 2 500 Kč |
| Přibližný ekvivalent plánu Enterprise od Raynetu | 1190 Kč | 4 125 Kč |
| Konzultace zdarma | ☑️ | ❌ |
| Přímá zákaznická podpora v češtině | ✅ | ❌ |
| Návody a edukační materiály v češtině | ✅ | ❌ |
| Implementační podpora zdarma | ☑️ | ❌ |
| Mobilní aplikace | ✅ | ✅ |
| Správa nabídek | ✅ | ☑️ |
| Správa objednávek | ✅ | ☑️ |
| Vlastní automatizace / workflows | ✅ | ☑️ |
AI | ✅ | ✅ Více AI možností | |
API pro připojení aplikací třetích stran | ✅ Ve všech plánech | ☑️ | |
Podrobnosti o kontaktech včetně historie komunikace s klienty | ✅ | ✅ | |
Český jazyk v aplikaci | ✅ | ❌ | |
| Vlastní šablony pro dokumenty | ✅ | ✅ |
| Plně konfigurovatelný detailní pohled záznamů | 🔜 | ✅ |
Obchodní nástěnka pro vizualizaci a management obchodních případů / dealů | ✅ | ✅ | |
Přehledné analýzy Prodejní trychtýř, vývoj prodeje, vývoj zisku, odhad prodeje a mnoho dalších | ✅ | ✅ | |
Podrobnosti o kontaktech včetně historie komunikace s klienty | ✅ | ✅ | |
E-mailový inbox přímo v CRM | ✅ | ✅ |
*Ceny jsou převedeny do CZK z EUR podle kurzu ČNB pro den 18. 3. 2025.
Uživatelské prostředí a jednoduchost používání
Salesforce je pověstný svou komplexností a robustností. Ta může být omračující pro menší týmy a firmy, které s CRM teprve začínají. Mohli byste se cítit jako firmy, které si jen kvůli fakturaci a daňové evidenci pořídily velký ERP systém. Sales Cloud má totiž hodně detailní rozhraní, které vyžaduje rozsáhlé školení pro efektivní používání. To také prodlužuje délku nasazení oproti jiným CRM.
Uživatelská přívětivost se v Salesforce dost liší podle toho, jakou verzi používáte. Uživatelské prostředí verze Salesforce Classic je vizuálně dost zastaralé.

K dispozici je ale i verze Salesforce Lightning, která je na používání jednodušší, intuitivnější a vypadá moderněji.

Uživatelské prostředí Salesforce jde do velké míry přizpůsobit potřebám vaší firmy. Pro úpravu systému ale ve většině případů potřebujete specialistu na Salesforce customizaci – a to i později při řešení požadavků na úpravu v průběhu používání. Mnoho velkých firem si pro tyto účely najímá dedikovaného Salesforce administrátora.
Oproti tomu Raynet navrhli vývojáři tak, aby byl v první řadě uživatelsky přívětivý. Systém snadno zprovozní kdokoliv z vaší firmy bez komunikace s implementátorem nebo firemním ajťákem.
Uživatelé si například sami nastaví automatizace rutinních úkolů pomocí intuitivního automatizačního nástroje.

TIP: Nastavit si vlastní automatizaci, jako je třeba automatické vytváření obchodních případů, zvládnete v Raynetu v pár krocích. Postup můžete omrknout v tomto článku.
Raynet umožňuje například přizpůsobení hlavní nástěnky s rychlým přehledem.

Přizpůsobíte si i volitelná pole nebo rozložení detailu každého záznamu, a to vše bez nutnosti zapojení vývojáře. Nepřizpůsobíte si v něm ale všechno. Některým firmám s komplexními nároky na customizaci to vyhovovat nemusí, některé naopak ocení, že systém pořídí a můžou hned začít obchodovat.
Srovnání cenových plánů
Základní plán Salesforce Starter Suite vás vyjde na 625 Kč a jako jediný z plánů nevyžaduje platbu na rok dopředu. Ocení ho hlavně menší firmy. Oproti ostatním plánům je uživatelsky přívětivější, má ale omezenější funkce a možnosti přizpůsobení. Pokud jste malá firma, která už na trhu působí déle, má zajetou databází klientů nebo složitější obchodní proces, může to pro vás být překážka.
Přechod na vyšší plán kvůli rostoucím potřebám na volitelná pole nebo úložiště znamená i cenový skok na 2 500 Kč měsíčně za každého uživatele. To může zabolet firemní peněženku. Přechod na vyšší verzi Professional s sebou navíc přináší další náklady na administraci, školení nebo přizpůsobení systému externím implementátorem.
Raynetí plán Start je oproti tomu plnohodnotným řešením pro jednotlivce a malé obchodní týmy do 3 uživatelů. Zaplatíte 390 Kč měsíčně za uživatele a získáte i vlastní automatizace. Limity základní verze jsou podobné jako u Salesforce, ale přechod na pokročilejší verzi Professional lze provést ze dne na den a nevyžaduje složitá školení. Cenově Raynet Professional vychází výrazně levněji, tedy na 890 Kč měsíčně za uživatele.
TIP: Všechny funkce, které obsahují cenové plány od Raynetu najdete v ceníku.
Cenové plány raynet | cenové plány Salesforce |
---|---|
Starter: 390 Kč uživatel / měsíc
Roční platbu předem nevyžaduje žádný z plánů. | Starter Suite: 625 Kč uživatel / měsíc Kromě Starter Suite vyžadují všechny plány roční platbu předem. |
Vstupní investice a další poplatky
Implementace Salesforce
Náklady na implementaci Salesforce se pohybují okolo 300 tisíc až 2 milionů Kč podle toho, jaké máte na CRM požadavky a kterého implementátora zvolíte. U některých velkých společností se cena za implementaci vyšplhá až na několik milionů korun. Teoreticky si můžete Salesforce implementovat sami, což náklady výrazně sníží, ale bez hlubších znalostí platformy a implementačních dovedností to experti nedoporučují.
Implementace Raynet
Vývojáři navrhli Raynet tak, aby byl jednoduchý a uživatelsky příjemný i z hlediska implementace. Většina firem tak zvládne implementaci sama. Pokud byste ale potřebovali pomocnou ruku, u plánu Professional a výše máte nárok až na 3 konzultace zdarma. Obchodníci vám na nich doporučují, jak si Raynet efektivně nastavit. V plánu Enterprise (což je varianta pro velké firmy) dokonce máte k dispozici implementační podporu zdarma.
Import dat do Salesforce
Jestli potřebujete existující data o zákaznících dostat do Salesforce, často to zvládnete sami. Salesforce má velmi dobrý nástroj pro import základních dat Data Import Wizard, za který nemusíte připlácet. Pokud jsou ale vaše data komplexnější nebo jich je mnoho, vyžaduje import hlubší znalosti platformy. K dispozici máte rozsáhlou dokumentaci a návody. Při komplexních převodech je ale lepší předat import profesionálům. U nich se cena může pohybovat mezi 5 až 100 tisíci dolary podle zvoleného implementačního partnera a složitosti importu.

Impot dat do Raynetu
Raynet má vlastní importní šablonu pro import dat z XLSX. Sami si tak můžete naimportovat klienty, kontaktní osoby, leady nebo produkty. Pokud přecházíte z jiného nástroje, ve kterém vedete data s komplikovanými vazbami, můžete je importovat pomocí API, přizvat si pomocníka přímo z Raynetu nebo implementačního partnera, který vám data připraví a importuje. Za profesionální import si ale připlatíte. Cena je velmi individuální, ve většině případech však nezaskočí ani menší firmy.

Školení Salesforce
Profesionální školení zaměstnanců je při přechodu na Salesforce nezbytné. Kdyby vaši uživatelé od začátku zadávali data chybně, zaděláte si na pořádný technický dluh, jehož řešení vás přijde draho.
Vzhledem k robustnosti systému bývá školení Salesforce obsáhlé a nákladné. Pokud navíc máte systém upravený na míru, musí školitelé přizpůsobit na míru také školení. Cena se odvíjí také od toho, v jaké formě školení zvolíte – online školení, nebo osobní školení přes partnera Salesforce v Česku. Experti také budoucímu administrátorovi systému doporučují absolvovat základní administrátorský kurz, který trvá okolo 10 týdnů, ceny jsou individuální dle zvoleného školitele.
Školení Raynet
Školení Raynetu bývá o dost kratší než u Salesforce. Základní osvojení Raynetu zvládnou vaši uživatelé za jedno odpoledne pomocí video návodů Jak začít s Raynetem. Ve videích si projdou všechny základní funkce a hned mohou s Raynetem začít pracovat.
Pro okamžitou pomoc máte kromě české zákaznické podpory k dispozici také rozsáhlé návody. Oblíbenou formou školení mezi uživateli Raynetu jsou webináře, které pořádá ve dvou variantách – pro začátečníky a pro pokročilé.

Salesforce administrátor
Vzhledem ke komplexnosti Salesforce se většina větších firem přikloní k najmutí dedikovaného Salesforce administrátora. Další IT expert na full time sice představuje pro firmu náklady navíc, ale zaručí hladký chod systému.
Raynet administrátor
Oproti Salesforce nevyžaduje Raynet dedikovaného administrátora. Smysl dává maximálně u velkých firem s komplexními obchodními procesy, ale ani v tomto případě není nutností. Nastavení systému je intuitivní a dobře popsané v článcích a návodech v sekci Nápověda. Většina firem řeší roli administrátora Raynetu tím, že o chod Raynetu se starají běžní uživatelé vedle své klasické pracovní náplně.
TIP: Při vybírání softwaru doporučujeme dávat si pozor na „vendor lock-in“ neboli proprietární uzamčení. Hluboká integrace firmy do ekosystému jednoho dodavatele může způsobit, že přechod na jiné řešení by byl příliš náročný a nákladný. Firma pak nechce mít pocit, že investovala do něčeho, co se nevyplatilo, a raději zůstane u stávajícího poskytovatele, i když jinde najde lepší nebo levnější alternativu.
Kvůli vysokým nákladům na implementaci, širokým možnostem přizpůsobení a vybraným cenovým plánům bez možnosti platby měsíčně je v tomto ohledu Salesforce rizikovějším řešením. Proto si před jeho pořízením buďte naprosto jistí, že je to správné řešení pro vás.
Hodnocení uživatelů
Raynet | Salesforce | |
---|---|---|
Hodnocení Capterra | 4,9 ⭐ | 4,4 ⭐ |
Hodnocení G2 | 4,7 ⭐ | 4,4 ⭐ |
Která funkce se zákazníkům líbí nejvíc (G2) | Správa kontaktů a klientů | Správa leadů |

Raynet nebo Salesforce
Pro koho je Salesforce vhodnější:
- Velké korporace
- Firmy s komplexními obchodními procesy v několika oblastech
- Firmy ochotné investovat čas a peníze do implementace a správy
Pro koho je Raynet vhodnejší:
- Malé a střední firmy
- Týmy upřednostňující jednoduchost
- Firmy hledající rychlou a nenáročnou implementaci
Salesforce je vhodným řešením pro velké firmy s komplexními obchodními procesy, kterým potřebují CRM přizpůsobit na míru. Jsou to firmy, které jsou ochotné investovat čas a peníze do implementace a správy CRM, aby pokryly všechny svoje požadavky, na které levnější a jednodušší nástroje nestačí. Zároveň přijde vhod firmám, které kromě CRM chtějí mít v jednom nástroji i další agendu, jako je například zákaznický servis nebo marketing.
Pokud si za své CRM vyberete Salesforce, připravte se na vyšší cenu za implementaci a správu a na velkou časovou investici do zaškolení uživatelů. Než se pro Salesforce finálně rozhodnete, důkladně si prověřte, že pro vás bude dlouhodobě tím pravým řešením. Protože robustní, na míru přizpůsobený systém, do kterého jste investovali mnoho peněz a času, se opouští těžko.
Pro malé a střední firmy, které preferují jednoduchost používání a záleží jim na tom, aby se obchodníkům příjemně pracovalo, je Raynet lepším řešením. A taky je výraznější flexibilnější. Cenové plány Raynetu jsou přizpůsobené jak menším týmům s velmi jednoduchým obchodním procesem, tak i firmám s desítkami obchodníků a zavedenou databází klientů.
Díky intuitivnímu designu, rozhraní v češtině a funkcím, které jsou mocné, ale uživatelsky snadno pochopitelné, si na Raynet rychle zvyknete. Zvláště v menších týmech se s Raynetem sžijete v rámci dnů. Pokud navíc s digitalizací teprve začínáte, přechod z tabulek nebo papírové evidence bude ještě hladší.
| RAYNET | SALESFORCE |
---|---|---|
Výhody
|
|
|
Nevýhody
|
|
|
V každém případě si CRM nejdřív vyzkoušejte, ať sami vidíte, jak se vám s ním pracuje, Slouží k tomu demo verze zdarma.