Social Selling Index (SSI): využijte svůj potenciál na LinkedInu

Social Selling Index (SSI): využijte svůj potenciál na LinkedInu

LinkedIn používají obchodníci k budování své značky a k oslovování potenciálních klientů pomocí social sellingu. Zjistit, jak se vám na síti daří a zda vám aktivity přináší kýžené výsledky, můžete díky LinkedIn Social Selling Indexu. Na jedno kliknutí vám ukáže, jak se vám daří v porovnání s dalšími uživateli.

Zjistěte, jak si stojíte na LinkedInu

LinkedIn Social Selling Index je číselné vyjádření toho, jak se vám na LinkedInu daří. Ukazuje vám, jak vaše aktivity na této profesní síti podporují prodej a jak si stojíte oproti jiným uživatelům z vašeho oboru.

Jde o bezplatný nástroj, díky kterému si každý uživatel LinkedInu může ověřit svou pozici na síti. Stačí kliknout na odkaz www.linkedin.com/sales/ssi.

Social Selling Index vám ukazuje aktuální pozici

Hodnota indexu se pohybuje od 0 do 100. Za velmi dobré se považuje, pokud se dostanete nad 70 bodů. Průměrní uživatelé LinkedInu se přitom pohybují někde mezi 20 a 50 body.

SSI skóre

Jak si na LinkedInu vedete

0–40

LinkedIn používáte pouze rekreačně, nebo vůbec.

41–50

Ovládáte základy LinkedInu, ale musíte se mu věnovat pravidelněji a aktivněji.

51–60

Máte poctivě vyplněný profil a občas publikuje zajímavý obsah.

61–70

Máte dobrý základ pro úspěšný social selling.

71–80

V social sellingu si vedete na svůj obor nadprůměrně.

81–90

Máte vybudovanou kvalitní síť a LinkedIn naplno využíváte k obchodním činnostem.

91–100

Social selling na LinkedInu máte v malíku.

Index se počítá za uplynulých 90 dní a neustále se aktualizuje. Okamžitě tedy víte, jak na tom jste a jak vám vaše aktivity pomáhají skóre vylepšit. 

4 oblasti, které Social Selling Index hodnotí

Social Selling Index stojí na čtyřech pilířích, které se měří samostatně. V každém můžete dosáhnout maximálně 25 bodů, jejich součet pak dává celkovou hodnotu indexu.

Tyto čtyři oblasti jsou:

  • budování profesního brandu – hodnotí se správné a úplné vyplnění profilu, tedy zda máte profilovou fotku, vyplněnou pracovní historii, doporučení,
  • vyhledávání relevantních kontaktů – měří se, jak vyhledáváte relevantní kontakty a využíváte placené nástroje jako Sales Navigator, který hledání nových spojení zefektivňuje,
  • zapojení do dění na síti – sleduje se, zda vytváříte relevantní obsah užitečný pro vaše sledující, který vyvolává interakci uživatelů a diskuzi pod příspěvkem, hodnotí se dosah vašich příspěvků, kolik máte komentářů, reakcí a sdílení,
  • budování pevných vztahů – hodnotí se, zda se spojujete s decision makery v oboru a jak odpovídáte na žádosti o spojení.

Všechny leady z LinkedInu si pak můžete přehledně evidovat v CRM. Doporučujeme vyzkoušet si zdarma dostupnou demoverzi, ať zjistíte, zda a jak vám práci usnadní.

Vyzkoušet CRM

Jak index ukáže, co na svém LinkedInu vylepšit

LinkedIn Social Selling Index vám tedy rychle ukáže, jak si v těchto čtyřech oblastech na LinkedInu vedete a kterou je třeba podpořit. Ke každé z nich vám dáme pár tipů, jak metriky posílit.

Budování osobní značky

Kompletně si vyplňte a vylaďte profil – nevyplňujte ho z povinnosti, ale dejte si na na každé kolonce záležet, klidně přidejte i vlastní banner do záhlaví – profil musí působit autenticky.

Vložte si na profil zajímavý obsah – připněte si na profil články, případové studie a další hodnotný obsah, který chcete všem návštěvníkům profilu ukázat.

Buďte vidět – publikujte na LinkedInu zajímavé a přínosné informace a diskutujte pod jinými příspěvky, tím přilákáte uživatele na svůj profil.

Sbírejte doporučení – poproste kolegy a blízké pracovní kontakty, ať vám na profilu dají doporučení či vyzdvihnou dovednosti zmíněné ve vašem profilu.

Posilování sítě kontaktů

Propojujte se s relevantními lidmi ze svého oboru – vyhledejte je pomocí filtrů nebo využijte kontakty, které vám LinkedIn sám doporučí ke spojení.

Odpovídejte na žádosti o spojení – přidávejte si pouze kontakty, které jsou pro vás relevantní, ty ostatní odmítejte.

Posílejte personalizované žádosti – pokud se s potenciálním kontaktem neznáte osobně, vždy napište personalizovanou zprávu, proč ho žádáte o přidání do sítě.

Přidejte se do oborových skupin – LinkedIn má funkci Groups, která funguje podobně jako na Facebooku – zkuste najít relevantní skupiny ze svého oboru a přidejte se do nich.

Opětujte návštěvy profilu – pokud váš profil navštíví relevantní člověk z vašeho oboru, prohlédněte si také jeho profil, případně ho rovnou požádejte o spojení.

Sdílení obsahu a zapojování se

Sdílejte hodnotný obsah – největší úspěch má na LinkedInu obsah, který rychle zaujme, je autentický a zároveň předá přínosné informace – začněte si vytvářet image odborníka na dané téma.

Šiřte obsah relevantní pro váš okruh kontaktů – vaše příspěvky musí být relevantní pro vaši síť kontaktů – šiřte proto zajímavosti z oboru a z vlastní praxe, vyhněte se off-topic tématům, jako je politika nebo fotky z dovolené.

Zapojujte se do relevantních diskuzí – pravidelně reagujte na příspěvky ostatních, ale komentujte je pouze v případě, že máte do diskuze čím přispět, nikdy ne na sílu.

Prohlubování kontaktů

Udržujte kontakt se svou sítí – důležitým kontaktům ve své sítí pravidelně komentujte příspěvky nebo pogratulujte jim k úspěchům. Zůstanete tak na očích jim i ostatním lidem v jejich kruhu.

Díky pravidelné aktualizaci indexu můžete ihned sledovat, jak vám jednotlivé aktivity přidávají body v celkovém skóre.

Social Selling Index podpoří váš obchod

Vyšší hodnota indexu vám zaručí lepší postavení na síti a v byznysu. Čím vyšší máte skóre, tím větší dosah vašich příspěvků LinkedIn umožní. Lépe se díky tomu spojíte s důležitými lidmi ve svém oboru nebo v oboru potenciálního klienta. Pomůže vám to také ukázat se jako odborník a autorita v oboru.

To vám může otevřít dveře k dalším obchodům. Z dat LinkedInu totiž vyplývá, že obchodníci s vyšším Social Selling Indexem mají vyšší počet obchodních příležitostí a jsou úspěšnější v uzavírání obchodů.

Pokud se chcete social sellingu na LinkedInu věnovat intenzivně, neobejdete se bez LinkedIn Sales Navigatoru. Jak tato rozšířená funkce LinkedInu funguje, popisujeme v samostatném článku.