Co a k čemu jsou obchodní případy
Vše se točí kolem zákazníka. Když se objeví šance nového obchodu, založíte obchodní případ. Od začátku tak všichni budou mít přehled o:
- přibližné hodnotě zakázky,
- odhadované šanci na úspěch,
- naplánovaných schůzkách,
- nebo nových nabídkách.
K případu můžete přikládat i zaslané dokumenty, mailovou komunikaci a další. Ale nejlepší je, že máte vše přehledně na jednom místě. Ale pořádkem to nekončí.
Analýza Pipeline
Několik investovaných vteřin se vám mnohonásobně vrátí. Díky evidenci obchodních případů totiž na první dobrou budete vědět:
- s kým obchodujete,
- v jakých objemech,
- nebo jaké částky jsou ve vašem obchodu právě na spadnutí.
RAYNET vám automaticky ukáže analýzu Pipeline. Ta ukazuje, kolik zakázek je právě ve hře a v jaké fázi prodeje. Hned vám bude jasné, jak se vám daří a jaké jsou nejbližší vyhlídky.

Přidáme nový obchodní případ
Na kartě klienta zvolte velké zelené “+” v pravém horním rohu a z nabídky vyberte možnost Obchodní případ.

Do Předmětu jasně napište, o co se bude jednat, ať mají přehled i vaši kolegové. Vyplňte políčko Konečná cena. Odhadujte, finální částku později upřesníte. Pokud se chcete rovnou pokochat, co jste zvládli, zvolte možnost Uložit & Otevřít.
Hned vidíte, jaký obchodní potenciál pro vás zákazník představuje.

Také obchodní případy lze filtrovat. Třeba podle toho, v jaké fázi jsou, kdo je má na starosti, podle odhadované ceny nebo šance na úspěch.
Před poradou tak ze CRM rychle vyberete právě ty případy, které chcete projednávat.

Už jsme společně debordelizovali data a získali skvělý nadhled nad obchodem díky obchodním případům.
Trojlístek základních návodů doplňte ještě seznámením se s nástroji, které obchod pomohou úspěšně uzavírat. S nimi zvládnete záplavu komunikace a mailů a zachováte si u toho čistou hlavu.