Přes 20 let zkušeností v obchodní oblasti. Oskara Michla, Martina Urbana a Michala Oplta spojila myšlenka investičního poradenství založeného na hledání stabilních výnosů. Klientům pomohli bezpečně investovat finance v hodnotě 1,7 miliardy korun – do fondů, dluhopisů, aktiv.
Co se dozvíte?
- Jaké potřeby firma Long Capital řešila
- Které faktory rozhodly pro výběr RAYNETu
- V čem nové CRM usnadnilo stávající procesy
Podnikání pod drobnohledem
Společnost Long Capital se pohybuje v přísně regulované oblasti investic, na kterou dohlíží Česká národní banka – její poradenství se navíc převážně týká bonitních klientů, kteří mají zainvestované miliony korun. O to více údajů je v rámci podnikání třeba evidovat.
Správa portfolia, a tedy spolupráce s klienty je zpravidla dlouhodobá a pokrývá celý proces od nového požadavku na investici přes nákup až po finální kontrolu a sledování vývoje v čase. Mezi těmito body přitom probíhá mnoho dalších, dílčích kroků, o kterých je nezbytné mít dobrý přehled mj. kvůli generování reportů pro klienty.
Právě tato složka řízení obchodu firmě u předchozího řešení chyběla a evidence klientů a požadavků byla rozdělena mezi několika nástroji. Postupem času tak rostl tlak na zavedení jednotného systému, kde budou všechny informace pohromadě.
„Potřebovali jsme CRM, kde budeme moct evidovat případy od A do Z. Takový systém teď díky RAYNETu máme.“ – Oskar Michl
3 problémy, které mělo CRM vyřešit
3 zásadní požadavky na nové CRM
Integrovat můžeme opravdu cokoliv
V procesu hledání a testování CRM řešení byly pro Long Capital důležité rovněž integrace a spolu s tím i možnosti přizpůsobení evidence dat s ohledem na specifické požadavky byznysu. Dříve používané nástroje tohle neumožňovaly.
„Zjistili jsme, že díky službě Make si v rámci RAYNETu můžeme vymyslet a jednoduše integrovat opravdu cokoliv. Nemusíme tak tyto věci externě zadávat a řešit nákladné opravy, kdybychom třeba za půl roku zjistili, že polovinu věcí musíme nakonec udělat jinak.“
Dalším faktorem při rozhodování byl cenový model.
„Cena RAYNETu je přívětivá a taky zde není závazek k tomu používat nástroj několik let. Jsme svobodní a můžeme pohodlně vyzkoušet, jestli jsme schopni dostat do systému náš obchodní model. Kdybychom zjistili, že ne, za tři čtyři měsíce si nemusíme rvát vlasy, že v tom ještě rok musíme zůstat, protože jsme na začátku něco podepsali. Jinde bychom se v našem případě např. museli zavázat k placení 150 tisíc ročně jenom za CRM + další statisíce za případné integrace.“
Tip > Díky nové funkci Automatizace si teď můžete v RAYNETu převést řadu pravidelných činností a rutinních úkolů na autopilota – od zakládání obchodních případů po hlídání expirace smluv. Stačí k tomu pár kliknutí. Další integrace, třeba propojení s vaší osvědčenou aplikací nad rámec našeho CRM, pak zvládnete snadno přes platformu Make (dříve Integromat). I bez větších IT znalostí.
Další klíčové body, které hrály pro RAYNET:
✅ Čeština. Přestože s angličtinou nemáme problém, že je nástroj celý v češtině je přínos.
✅ Skvělá podpora. Jednak se člověk má kam obrátit a za druhé, odpovědi jsou vždycky relevantní a rychlé.
✅ 100% kompatibilita se zákony. Tím, jak jsou investice regulovaný segment, je pro nás komfortní, že je RAYNET opravdu přizpůsobený na české právní prostředí.
Globální nástroje jsou srovnané s evropským nařízením GDPR, pro společnosti jako Long Capital je ale zásadní úplná kompatibilita také s českým zákonem na ochranu osobních údajů. Ten je sice sám o sobě téměř shodný s evropskou legislativou, přesto má jisté odlišnosti. S pomocí RAYNETu se tento bod podařilo spolehlivě vyřešit.
Přestože dnes firma používá RAYNET relativně krátce, systém už se postupně stává důležitou součástí pracovního procesu a pomáhá řešit požadavky, které si v Long Capital na začátku stanovili.
„S prostředím se seznamujeme postupně, z řady funkcí jsme ale už teď nadšení. Jde třeba o tvorbu vlastních šablon a polí na kartě klienta, což nám usnadňuje celkovou evidenci. A všichni se u nás velmi těší na online podepisování.“
Tip > Online podepisování jsme do RAYNETu přidali v roce 2021. Jak na něj jsme popsali v tomhle článku na blogu. Nebo rovnou mrkněte na video.
RAYNET jako CRM pro finanční poradce
Protože finanční poradci potřebují o svých klientech evidovat spoustu údajů, jsou zejména zmíněná volitelná pole důležitým prvkem pro efektivní a přehlednou správu údajů. S jejich pomocí lze snadno zapsat vše potřebné – osobní údaje, kontakty, ale třeba i koníčky vybraného klienta. V rámci systému mají uživatelé kompletní přehled o tom, co kdy v rámci konkrétního případu řešili. A díky evidování fáze rozjednanosti obchodu si navíc snadněji pohlídají prodej finančních produktů.
„V poslední době o RAYNETu slýchávám i v Asociaci finančních poradců, které jsem členem. Vím, že s ním pracuje hodně kolegů a jsou spokojení,“ doplnil Michl.
Podívejte se, jak RAYNET CRM usnadňuje práci finančním poradcům.
Díky RAYNETu teď v Long Capital:
- Zpřehlednili a sjednotili evidenci zakázek od začátku do konce.
- Mají možnost do CRM snadno integrovat nástroje třetích stran.
- Získali nástroj kompatibilní s českými zákony, na který se mohou spolehnout.
- Mohou vytvářet potřebné reporty k jednotlivým klientským případům.