4 zásady, jak vytvořit úspěšnou obchodní nabídku

4 zásady, jak vytvořit úspěšnou obchodní nabídku

Úspěšnost obchodní nabídky bývá rozhodující pro samotný obchod a potažmo úspěšnost celé firmy. Přečtěte si 4 zásady, díky kterým posunete svou obchodní nabídku na vyšší level a zapůsobíte na své zákazníky.

Obchodní nabídka je formální dokument, kterým potenciálnímu zákazníkovi nabízíte svůj produkt nebo služby. Jejím cílem je přesvědčit zákazníka k obchodní schůzce nebo přímo objednávce a nákupu. Co udělat, abyste k tomuto cíli došli? Ujasněte si, koho oslovujete, jakou formou a k jaké akci chcete potenciálního zákazníka motivovat. A poté dodržujte následující tipy.

1. Dbejte na vizuální stránku

Obchodní nabídka je vizitkou firmy, proto si dejte záležet na formě. Pište co nejstručnější e-mail a samotnou nabídku vložte jako PDF dokument do přílohy. Zákazník si musí dokument ihned spojit s vaší firmou, například přes vizuální stránku dokumentu. Proto použijte minimálně hlavičkový papír. Ještě hezčí a praktičtější je šablona zpracovaná od grafika, ve které vždy jen upravíte informace podle požadavků klienta.

TIP: Pokud chcete oslovit VIP klienta, nebojte se být kreativní. Pošlete dopis a vyhrajte si s grafikou nebo strukturou papíru, doplňte letáčky či brožurky. Nebo z dopisu udělejte skládačku nebo rovnou pošlete dárkový balíček, který váš produkt či službu ještě lépe představí a zákazníka rozhodně zaujme. Nebo vytvořte samostatnou landing page na svém webu, perfektně ji vylaďte a pošlete klientovi odkaz.

2. Předejte všechny informace

Neméně důležitý je obsah. Zatímco text e-mailu se snažte udržet stručný a jen naznačte, co nabízíte, v příloze buďte konkrétní. Dbejte na strukturu a přehlednost nabídky:

  • popište produkt nebo službu a její výhody pro zákazníka,
  • dodejte vizualizaci řešení nebo ukázku produktu, aby si ho zákazník lépe představil,
  • naznačte postup práce a co se bude po objednávce dít,
  • přidejte časový odhad, jak dlouho budou jednotlivé kroky trvat a kdy zboží dodáte,
  • doplňte cenovou nabídku včetně rozpisu, co všechno cena zahrnuje,
  • nezapomeňte na CTA (výzvu k akci), aby zákazník věděl, co má po přečtení nabídky udělat.
Jak vytvořit obchodní nabídku

U cenové nabídky uveďte víc variant. Zákazník se sám rozhodne, co je pro něj nejlepší, a srovnání najde přímo u vás, aniž by hledal u konkurence. Podle psychologů navíc platí, že si lidé obvykle vybírají střední cestu, aby se vyhnuli extrémům. Jako prostřední ze tří cenových variant tedy uveďte tu, kterou chcete, aby si zákazník vybral.

3. Myslete na zákazníka a včas mu řekněte, co potřebuje

Obrovskou chybou je mluvit v nabídce o sobě. Ano, potřebujete prodat svůj produkt nebo služby. Pokud se ale budete příliš vychloubat, zákazník nabídku rychle hodí do koše.

Jděte na to z druhého konce. Ukažte zákazníkovi, že právě on je středobod vašeho zájmu:

  • nejdříve zmiňte problém nebo potřebu, kterou má,
  • následně mu nabídněte řešení,
  • až poté se věnujte popisu vašeho produktu.

4. Ušijte nabídku zákazníkovi na míru

S tím souvisí personalizace. Zákazník musí mít z nabídky pocit, že píšete jen jemu. Chce to víc úsilí a času, než kdybyste kopírovali šablonu, ale všechno se vám vrátí. Místo neurčitého oslovení použijte jméno, v textu uveďte název oslovené firmy a nabídku uveďte odstavcem, ze kterého klient okamžitě pozná, že mluvíte o něm. Využijte například informace z obchodní schůzky či callu.

S obchodními nabídkami na míru vám pomůže CRM. Konkrétní nabídku vytvoří přímo z obchodního případu zadaného v systému. Navíc tu máte pohromadě všechny informace, které jste od klienta získali.