Srovnání CRM: Raynet vs. Zoho CRM

Srovnání CRM: Raynet vs. Zoho CRM
Vybrat CRM je jako najít ve svazku správný klíč. Musí dokonale pasovat, aby odemkl potenciál vašeho byznysu. Raynet CRM a Zoho CRM se liší v rozhraní, funkcích i využití, a proto před výběrem zvažte, co od CRM očekáváte. Přeskok na jiný systém totiž pak nemusí být jednoduchý.

O tom, jak vybrat CRM, jsme už psali. Sepsali jsme také velké srovnání nejlepších CRM systémů. Dnes se podrobně podíváme na srovnání Raynetu a Sales Cloudu od Salesforce.

Raynet logo

Raynet je nejoblíbenější CRM v Česku, které roste společně s uživateli. Proto je vhodné pro malé, střední i větší firmy. Svým klientům zjednodušuje práci od roku 2004, kdy jej založili čtyři ostravští ajťáci s láskou k programování a obchodu. Intuitivní design a výkonné funkce pro zefektivnění obchodních procesů jsou alfou a omegou Raynetu. A protože se chce stát světovou špičkou v polidšťování software, zakládá si na skvělé zákaznické podpoře.

Zoho logo

Zoho CRM je cloudový systém především pro malé a střední firmy, který pomáhá spravovat zákaznické kontakty, obchodní příležitosti a komunikaci. Nabízí základní automatizaci prodejních procesů a možnost propojení s dalšími aplikacemi v rámci Zoho ekosystému i mimo něj. Pyšní se analytickými funkcemi i vyladěnými nástroji pro plánování obchodních aktivit.

Srovnání ceny a funkcí Raynet vs. Salesforce

Salesforce i Raynet jsou cloudová CRM, ale každé nabízí odlišný přístup k řízení vztahů se zákazníky. Hlavně tím, že cílí na firmy různých velikostí a potřeb. Stejně jako Hubspot je Salesforce komplexní ekosystém firemních nástrojů, a proto budeme Raynet srovnávat pouze s nástrojem Sales Cloud, který je součástí Salesforce a nabízí veškeré CRM funkce.

Přehled funkcí a srovnání cen obou CRMek vidíte v tabulce:

    Raynet Zoho CRM

Cena a zkušební verze

Cena za uživatele měsíčně (při měsíčních platbách)

390 1 590

01600

 

Zkušební verze zdarma


30 dní


15 dní na vyzkoušení placených plánů

 

Přibližný ekvivalent plánu Start od Raynetu

390

490 

 

Přibližný ekvivalent plánu Professional od Raynetu

890

860 

 

Přibližný ekvivalent plánu Enterprise od Raynetu

1 590

1 230 

Zákaznická podpora

Konzultace zdarma

☑️
ZDARMA
od plánu Professional a výš, 3 až 5 nepovinných konzultací

☑️
Pouze přes některé implementační partnery

 

Přímá zákaznická podpora v češtině

 

Návody a edukační materiály v češtině

 

Implementační podpora zdarma

☑️
V plánu Enterprise

☑️
Pouze přes některé implementační partnery

Funkce

Mobilní aplikace

 

Správa nabídek


Ve všech plánech

☑️
Až od plánu Professional za 860 Kč / uživatel

 

Správa objednávek


Ve všech plánech

☑️
Až od plánu Professional za 860 Kč / uživatel

 

Vlastní automatizace / workflows


50 průběhů automatizace zdarma každý měsíc pro každý cenový plán, více průběhů jako placený doplněk Automatizace

☑️
Až od plánu Professional za 860 Kč / uživatel

 

AI

Více AI možností

 

API pro připojení aplikací třetích stran

Ve všech plánech

 

Podrobnosti o kontaktech včetně historie komunikace s klienty

 

Český jazyk v aplikaci

☑️
Některé sekce anglicky

 

Vlastní šablony pro dokumenty

 

Plně konfigurovatelný detailní pohled záznamů

🔜

 

Obchodní nástěnka pro vizualizaci a management obchodních případů / dealů

 

Přehledné analýzy Prodejní trychtýř, vývoj prodeje, vývoj zisku, odhad prodeje a mnoho dalších

 

Podrobnosti o kontaktech včetně historie komunikace s klienty

 

E-mailový inbox přímo v CRM

☑️
Až od plánu Professional za 890 Kč
 / uživatel / měsíčně

☑️
Až od plánu Professional za 860 Kč / uživatel / měsíčně

*Ceny jsou převedeny do CZK z EUR podle kurzu ČNB pro den 4. 7. 2025.

Protože je Zoho součástí většího ekosystému nástrojů, nabízí obrovské množství funkcí a integrací na zahraniční nástroje, hlavně ve vyšších cenových plánech. To je dobrá zpráva pro firmy, které potřebují hodně specifické funkce – je velká šance, že mezi dostupnými integracemi najdete nástroj, který je obsahuje. 

Pokud ale vaše firma přechází například z Excelu, papírové evidence nebo jiného jednoduchého nástroje na evidenci zákazníků, bude přechod na takto robustní nástroj zdlouhavý a náročný pro celou firmu a hlavně pro obchodníky.

V Raynetu je celkový počet funkcí nižší, zato jsou více propracované a uzpůsobené tak, aby se obchodníkům příjemně používaly. Vývojářský tým v Raynetu se soustředí hlavně na nativní integrace s českými nástroji, takže si Raynet jednoduše propojíte s českými systémy na účetnictví, marketing, e-shopy nebo třeba telefonní ústředny. 

Napojení na světové nástroje je možné taky, ale za pomocí API. Takže se hodí pomocná ruka znalého specialisty. Přechod z Excelu nebo papírové evidence bývá u Raynetu mnohem hladší a školení uživatelů trvá kratší dobu.

Zoho oproti Raynetu nabízí cenový plán zdarma, ale se spoustou omezení. Pokud budete systém používat dlouhodobě, narazíte na ně velice brzy. Limit počtu záznamů u free plánu je jen 5 000. Když systém budete používat třeba k evidenci aktivit a leadů, nastřádáte tento počet během chvilky. Limit úložiště souborů je 1 GB, což také není moc, pokud ukládáte přílohy z e-mailů nebo smlouvy s klienty. 

Zoho uložiště

Uživatelské prostředí a jednoduchost používání

Když zjistíte, že obě CRM nabízí funkce, které potřebujete k obchodování, začněte se rozhodovat podle jednoduchosti ovládání a uživatelské přívětivosti. Vaše kolegyně a kolegové budou v CRM pracovat den co den, a proto by jim program neměl házet pod nohy klacky ve formě složitého prostředí.

Uživatelské prostředí Zoho má v základu jednoduchý bílý design, ale rozhraní je trochu zastaralé. Vzhledem k velkému množství funkcí je pro vývojáře Zoho velká výzva, aby zachovali jednoduchost používání a nezahltili uživatele rojem tlačítek a nabídek. Kvůli tomu je v Zoho část základních funkcí schovaná v nabídkách uvnitř dalších nabídek, ke kterým se uživatel často intuitivně neprokliká.

Během přidávání záznamů strávíte hodně času zadáváním dat. Například při úpravě informací o klientovi musíte každé pole s informací uložit zvlášť. Místo usnadnění práce tak vyplňování údajů připomíná spíše klasický administrativní boj. Některé sekce jsou intuitivnější než jiné, ale ve většině sekcí se potkáte s bloky textu na bílém pozadí, s bílými nabídkami a bílými filtry.

 

Uživatelé v recenzích také často uvádí pomalé načítání systému, které narušuje pracovní flow. Například uživatel Mohit N. uvádí: „Rozhraní systému Zoho CRM mi připadá poněkud nepřehledné a zastaralé, takže navigace může být těžkopádná.“

Zoho slow loading

Raynet je oproti Zoho CRM více intuitivní. Je to kvůli tomu, že uživatelská přívětivost je pro vývojáře z Raynetu jednou z hlavních priorit.

Noví uživatelé se v Raynetu rychle zorientují, i díky přehledným video tutorialům i detailním návodům v češtině. Rozhraní má moderní design plný barev, které systém dělají kontrastnější a přehlednější. Uživatel na první pohled rozliší, na co se dívá a kam kliká. 

V Raynetu vidíte jednu hlavní nabídku se všemi funkcemi a záznamy a druhou nabídku pro nastavení systému. Oproti vyšším plánům od Zoho má Raynet výrazně menší počet funkcí i integrací, takže je pro vývojáře snazší v něm přehlednost udržet.

Obchodní nástěnka
 

I když je Raynet mocný nástroj pro správu obchodu, jeho jednoduchost a přehlednost může být pro některé uživatele nevýhodou. Na úkor přehlednosti totiž museli vývojáři upozadit například pokročilé Business Intelligence funkce. Raynet sice prediktivní analýzy nebo vizualizace pohybu v pipeline nabízí, ale nejsou tolik pokročilé.


„Raynet je rychlé, jednoduché a uživatelsky přívětivé CRM, nikoliv sofistikovaný business intelligence nástroj,uvádí uživatel Raynetu.

Business intelligence (BI) v CRM systému jsou funkce, které umožňují sbírat, analyzovat a vizualizovat data o zákaznících, prodeji a výkonnosti firmy. Pomocí těchto funkcí mohou uživatelé vytvářet detailní reporty, identifikovat trendy a rozhodovat se na základě datových analýz.

Přizpůsobení systému

Zoho CRM si můžete do velké míry přizpůsobit svým potřebám. Uživatelé si upravují moduly, pole, pracovní postupy nebo i rozvržení stránek. Vytvoříte si i vlastní skripty a CRM propojíte se spoustu dalších nástrojů. Řadu pokročilých funkcí pro přizpůsobení ale najdete jen v dražších cenových plánech a úpravy vyžadují technické znalosti – to může být překážka pro menší týmy bez vývojářů.

Přizpůsobení Zoho

Raynet CRM také nabízí řadu přizpůsobení, která přijdou vhod hlavně malým a středním firmám. Jednoduše si upravíte vlastní pole, seznamy, filtry nebo rozvržení některých částí systémů – takže CRM snadno přizpůsobíte svým interním (a zejména obchodním) procesům. Výhodou je, že přizpůsobení nevyžaduje technické znalosti ani asistenci vývojářů. Vyladit si prostředí Raynetu je stejně jednoduché jako například nastavit filtr k fotce na Instagramu.

Přizpůsobení Raynet


Na druhou stranu možnosti přizpůsobení nejsou tak hluboké jako u robustnějšího Zoho. Například si nevytvoříte vlastní moduly ani složité automatizační skripty. Pro firmy s hodně specifickými požadavky to může být limitující.

Přizpůsobení českému obchodnímu prostředí

Zoho CRM cílí primárně na zákazníky z USA, proto si v něm musí česká firma po pořízení spoustu věcí upravit. Například přenastavit měnu, výchozí zemi při vyplňování klientů, formátování dat a čísel, přidat různé doplňky (například pro automatické vyplňování firem podle českého obchodního rejstříku) a zapnout GDPR modul.

V aplikaci Zoho si sice nastavíte i češtinu, ale je poměrně lámáná –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ pokulhává skloňování slov nebo skladba vět. Občas narazíte na fráze typu „Zákazník nenalezeno, přidáno úkol, nový schůzka“ nebo náhodná slova v angličtině. Dokumentace a některé návody jsou také pouze v angličtině, což může některým kolegům zkomplikovat řešení problémů.

Raynet je oproti tomu český nástroj vyvíjený v Ostravě, takže hned po aktivaci už je přizpůsobený potřebám českých firem. Uživatelé mají přednastavenou výchozí měnu, formátování čísel a všechny texty v aplikaci jsou kompletně v češtině stejně jako veškeré návody, videa, webináře a zákaznická podpora.

Zadávání nových klientů je rychlovka s našeptávačem firem a automatickým vyplňováním fakturačních údajů podle českého obchodního rejstříku (celkem jsou k dispozici rejstříky ze 48 zemí). Nativní integrace s Merk navíc přehledně zobrazuje u každého klienta ekonomické údaje pro lepší předpověď spolupráce. Samozřejmostí je i propracovaný GDPR modul přímo v aplikaci.

Hodnocení uživatelů

Jak hodnotí používání obou systémů uživatelé:

  Raynet Zoho CRM

Hodnocení Capterra

4,9

4,3 ⭐

Hodnocení G2

4,7

4,1 ⭐

Která funkce se zákazníkům líbí nejvíc (G2)

Správa kontaktů a klientů

Správa leadů

Raynet nebo Zoho CRM

Pro koho je Zoho CRM vhodnější:

  • Technicky pokročilé firmy
  • Firmy se zaměřením na globální trh
  • Firmy vyžadující úzce zaměřené funkce v CRM

Pro koho je Raynet vhodnejší:

  • Malé a střední firmy
  • Firmy bez vlastního IT oddělení
  • Firmy s důrazem na český trh

 

Zoho CRM je dobrou volbou pro firmy, které hledají maximální flexibilitu a požadují po svém CRM velmi specifické funkce, které vyřeší pomocí doplňkových modulů nebo integrací. Je vhodný pro firmy, jejichž tým už s prací v CRM má zkušenosti a chce si v něm vše vyladit do posledního tlačítka. Ale za cenu složitosti, pomalejšího prostředí a angličtiny.

Raynet je přehledné, rychlé a české CRM pro obchodní týmy, které chtějí hlavně kvalitně a efektivně obchodovat – ne klikat a ladit nastavení. Přijde vhod také firmám, které chtějí mít k dispozici nadstandardní zákaznickou podporu v češtině, která jim rychle pomůže.

 

RAYNET

ZOHO CRM

Výhody

 

 

 

 

 

  • Intuitivní prostředí
  • Vše si může manažer nebo obchodník s rolí administrátora nastavit sám
  • Integrace na české nástroje třetích stran
  • Nadstandardní zákaznická podpora v češtině
  • Možnost napojit další produkty od Zoho
  • Velké množství integrací na světové nástroje třetích stran
  • Přizpůsobení systému až do posledního detailu
  • Dobrá škálovatelnost pro velké firmy

Nevýhody

 

 

 

  • Nedá se přizpůsobit všechno
  • Menší počet funkcí kvůli zachování jednoduchosti
  • Pomalejší vývoj nových funkcí
  • Pouze jeden produkt v Raynet ekosystému (CRM)
  • Zastaralé a složité uživatelské prostředí
  • Pomalejší systém, hlavně při větším objemu dat
  • Některé funkce/integrace nejsou kvalitně zpracované
  • Chybí přímá zákaznická podpora v češtině

V každém případě si CRM nejdřív vyzkoušejte, ať sami vidíte, jak se vám s ním pracuje. Slouží k tomu demo verze zdarma.Vyzkoušet Raynet na 30 dní zdarma