V této části se budeme bavit o schopnosti být mentálně odolný vůči neúspěchu. Já bych tuhle část začal zajímavým experimentem, který se dělal v 80. letech a který dělal Martin Seligman, což je jeden ze zakladatelů oboru pozitivní psychologie. Seligman se svým kolegou vzali v 80. letech prodejce, které otestovali, jak si vysvětlují svůj neúspěch, jestli optimisticky nebo pesimisticky. Takže obchodní tým dostal nějaký úvodní test, jestli jsou optimisti spíš a nebo pesimisti při neúspěchu, a potom je pustili prodávat pojištění ve společnosti MetLife. Když hodnotili výsledky, tak zjistili, že agenti, kteří si vysvětlovali neúspěch optimisticky, tak měli o jednu třetinu větší prodeje a zároveň měli dvakrát nižší fluktuaci než lidi, kteří si neúspěch vysvětlovali pesimisticky. Tenhle ten experiment byl základem toho, že se začal zkoumat optimistický vysvětlovací styl, ale vůbec vlastně ukázal důležitost toho, jak my reagujeme na neúspěch. A jak v obchodu je reakce na neúspěch klíčová pro náš úspěch.
V té další části se budeme věnovat tomu, jaké jsou konkrétní nástroje nebo tipy z pozitivní psychologie, jak zvýšit svojí mentální odolnost.